Födelsedagen, ja…

Den blev ju inte riktigt som vi tänkt oss, men rätt bra ändå! Mamma och Björn kom med tårta och lite presenter framåt eftermiddagen, så hon kände sig inte helt bortglömd. Nintendot kunde knappast ha kommit mer lägligt, det har hållit henne ockuperad rätt så bra, faktiskt! Själv blev jag glad över lite besök så jag kunde åka och handla, det fanns knappt en smula kvar för oss att äta, och hundmaten var helt slut!


En prinsesstårta av klass!

Som tur var hade jag det lugnt den här veckan, den var därför avsatt till vallning då de sista tävlingarna för säsongen är i helgen. Det blev ju inte så mycket av med det, men i morgon får jag till ett pass i alla fall! Leoni är feberfri idag och börjar bli en plåga, så jag har laddat med en ny Smurf-film som hon får titta på i bilen medan jag och Malin tränar. Jag måste få till det här träningstillfället innan helgen, annars kommer det att kännas väldigt oförberett! Som tur är står min bana redan uppsatt, så vi behöver bara hålla får åt varann!


En annan populär present, som går under namnet ”Skallen”.
Som typ ”-Kom nu Skallen, så går vi!”. Det är för övrigt även en sparbössa… 🙄

Positivt med att gå hemma och drälla är att man får en del gjort. Jag har invigt nya gräsklipparen, och dessutom hunnit snygga till runt kanterna med röjsågen. Så idag ställde jag upp både gungan och balansen, och Dolph och Majken fick sig några pass! Balansen gör båda hundarna fint, men inte i nån större hastighet. Har smälltränat Dolph på gungan, och idag gav det resultat! Han tog den flera gånger, självklart med sin gris som lockbete mitt framför näsan, men ändå?  Ett litet hopp har tänts att vi kanske kan starta  agilityklass så småningom?

Leoni ”tränade” Sivan vid sidan av, hon tycker faktiskt det är rätt kul. Och hon är envis! Sivan stack ifrån henne flera gånger för att vara ”polis” när de andra kampade med mig, men Leoni stod på sig med sina köttbullar och leksak och till slut ägnade sig Sivan åt sin träning lite mer helhjärtat. Men i fortsättningen ska jag inte träna bredvid, det blev bara onödigt besvärligt för Limpan. Jag vill ju inte hon ska krokna innan hon ens börjat?

Vi ses!

Familjen Gustafsson

Lämna en kommentar