Godkänt kennelnamn!

Det var i och för sig ett tag sedan, jag fick reda på det av en slump genom mina uppmärksamma valpköpare som noterat att kennelnamnet tillkommit på SKK Hunddata. Själv hade jag svävat över brevlådan i ogjort ärende i flera dagar, och bekräftelsen kom inte förrän den här veckan. Så nu är det officiellt,  alla valpar har fått prefixet Hovslagarens!

stamtavlor

Framtidsplaner då? Har inte något bestämt direkt, men min tanke är att ta en kull till på Majken ifall de här avkommorna faller väl ut och är friska. Känner att jag vill utvärdera det först, innan jag beslutar något. Sen vill jag ju först och främst tävla! Det kändes som säsongen försvann för oss, och vi kom aldrig riktigt igång efter valpningen. Visst hade jag kunnat sätta fart på försommaren, men jag fick bara en känsla av att det kostat henne lite i fysiken att ha fött upp nio valpar, så vi gick lite på halvfart. Kändes helt enkelt inte bra att forcera träningen. Men nu känns hon jättefin, både i fysik och träningsmässigt, så nästa år blir det tävling för hela slanten! Då har jag ju en unghund också, kanske kommer vi träna mot ett VP till hösten? Vem vet, det är långt till dess!

kennelnamn
Diplomet och mycket annan nyttig läsning!

Vi ses!

Familjen Gustafsson

Kommentera

