Tävlingsträning

Jag och Lena har bestämt med Eva att få komma och träna för henne med några veckors mellanrum. Jag har inte tränat för någon på två år, och känner att jag har tappat allt som kan likna en plan, så det är verkligen på tiden!
Eva är ju en riktig strateg och dessutom med sinne för detaljer. Så idag har vi identifierat att mina hundar är lydiga och hörsamma, fast båda har lite svårt att släppa balansen i slutet på crossen. Men det som är mest avgörande i det hela är att jag själv styr som Farmor Anka!

Störst problem har jag att se linjen på crossen. Den övriga styrningen fick jag god hjälp med när tempot reglerades och hundarna inte kom för nära! Mer nyanser på visslorna och andra hemläxor fick vi med oss. Roligt att få lite detaljerad träning!

20140627-235422-86062285.jpg
Så efter dagens träning ser jag fram emot morgondagen då Dolph och jag ska tävla. Trots att vi har startnummer ett! Tjohoo!!! 😄

Vi ses!
Familjen Gustafsson

2 thoughts on “Tävlingsträning

  1. haha och då ska ni veta gott folk att Farmor Anka är en väldigt duktig vallhundsförare. Farmor Anka älskar att titta på sin fantastiska hund. Nu ska hon bara lyfta blicken och titta lite mer på fåren så blir det perfekt 🙂

Kommentera

