Sista kvällen med gänget…

Vilka paradoxala känslor jag har just nu! Jag känner mig sorgsen för att i morgon är det över och de flesta valpar åker till sina nya hem. Men samtidigt känner jag att det är dags,  de vill så mycket hela tiden och det är svårt att tillgodose deras vilja att få uppleva nya saker. Den stora hagen börjar kännas lite liten, tunneln och vattenbadet är utforskat för länge sen. Fårskinnet är fortfarande poppis och några leksaker kivas det om.  Och eftersom de är så många blir hanteringen av dom lite skyfflig, det är ett fasligt råddande, lockande och knuffande för att få dom dit man vill. Känns på gränsen till lite ovärdigt! Ett helt hav med valpar svallar runt! De flesta följer efter mig, men det är alltid en eller två som ger sig ut på egna äventyr. Och finns det en liiiiten möjlighet att smita ut nånstans så gör de det! De är så roliga!

Ikväll var det en fin kväll, så vi satt ute så länge det gick innan myggen åt upp oss. Katarina från Mölnlycke kom hit och hälsade på sin Dipper, så i morgon bär det av till Göteborg för honom. Här är deras möte!

IMG_3301 IMG_3316 IMG_3317

Tog så mycket bilder jag kunde medan ljuset var bra, och de var riktigt i farten ikväll. Kul hade dom! En riktig fnattkväll, och det jag kommer sakna mest är att sitta vid hagen och se dom busa. Och till alla valphämtare vill jag säga att de är nog lite smutsiga! Hagen står ju där sandlådan var förut, och det har varit en riktig lyckträff i valpsammanhang. De sprätter och gräver gropar som de sen packar ner sig själva i och ligger där och rullar runt och bråkar. Såå kul har de haft med den gamla sanden! Gräsmattan kommer förmodligen aldrig att hämta sig, men det kvittar!

IMG_3258 IMG_3261 IMG_3263 IMG_3266

IMG_3286 IMG_3292

IMG_3332 IMG_3339

Vi ses!

Familjen Gustafsson

Kommentera

