Ögonlysning, check!

Idag har vi åkt med nio valpar och mamma Majken till Albano för ögonlysning.  Som tur var följde Annelie med, och det tackar jag min lyckliga stjärna för. Det var minst sagt en rörig tillställning! Bilåkningen var lite högljudd till att börja med, sedan blev det tystare. Väl framme var det lite råddigt med omlastning till en bur, och därefter upp i en hiss. Flytten från de gamla lokalerna har ju inte blivit till det bättre tycker jag. Väl där blev vi överhopade med pappersarbete och satta att droppa ögon i två omgångar, och sedan turades vi om att springa med valpar in till lysningen.

I ett försök att vara lite snäll så tiggde jag till mig en liten vattenskål, och alla var jättetörstiga efter bilresan. Den låg ganska snabbt utvält, och det är rätt mycket vatten i en sån liten skål då det hamnar på golvet! Som tur var tyckte de flesta i personalen att de var många och söta, så jag fick utan mankemang låna en mopp!

Hursomhelst är nu alla valpar ögonlysta utan anmärkning, och det känns jätteskönt! Nu är vi hemma igen, och de sussar väldigt gott på baksidan i skuggan. På torsdag är det dags för nästa resa, då är det veterinärbesiktning. Håll tummarna för att det går lika bra där!

ogonlysning

Vi ses!

Familjen Gustafsson

Kommentera

