Chipmärkning och matletning

Min rygg fortsätter att dumma sig till och från, och eftersom jag därför inte jobbade idag åkte jag in till SKK i förmiddags och hämtade stamtavlorna. Det känns lite speciellt att hämta ut dom! Dels att det närmar sig leverans, och sen är det ju alltid skönt när registreringen är klar, för då är det fritt fram att fortsätta med allt annat som valparna ska genomgå innan det blir dags att åka till sina nya hem. Så först ut var chipmärkningen, och snälla Eva tog sig tid att komma hit och göra det så jag slapp åka iväg med alla nio illbattningar!

registrering
Chippat och klart!

Valparna är ute jättemycket nu!  Deras dagar framlevs i valphagen, ut vid sju på morgonen och in vid sju på kvällen. Sussningen företas i en hög under rampen. Blir det för varmt tar jag in dom en stund, men de har också lärt sig att svalka fötterna i sitt lilla bad jag ställt i ordning.  De får ibland leta mat, det brukar fängsla dom en lång stund! Sista rastningen sker vid 21-22 och därefter sover de gott till morgonen därpå. Eller innan de somnar har de något fnatt, de trashar i princip varenda tidning! Men de är duktiga att hålla sig, de är nästan aldrig något bajs på morgonen, så det är inte mycket att städa.

letamat

Vi ses!

Familjen Gustafsson

Kommentera

