Leka med vuxna

Idag har jag byggt ut valphagen, nu har de rejält med yta att vara på, plus att de kan hänga under studsmattan ifall de behöver skugga. De går ju inte lämna ensamma mer än någon minut, för trots alla uppsäkringar och stora ytor stannar de direkt inte på anvisad plats. Det tog väl max två dagar  så hade de grävt sig in under trappen!

Men idag då större plats erbjöds, beslöt sig Dolph för att göra Majken sällskap med valparna! Han fnös, muttrade och struttade en liten stund, men sen kunde han inte hålla sig ifrån att leka. Och han är så snäll, det går alltid att lita på Dolph. Han skulle aldrig göra en fluga förnär! I över en timme lekte han, knuffades och busade för att till slut gräva en grop på sitt bästa ”jag ska visa dig allt jag kan”-manér.  Han är en fantastiskt härlig hund!

Majken leker också glatt med alla, men många valpar är fortfarande alldeles för intresserade av tuttarna. Men de som vill leker hon gärna med! Hon är lite för snäll, men vem är jag att tala om vad hon ska stå ut med? Hon säger inte ifrån speciellt mycket, utom då de försöker sno hennes mat. Den gubben går inte! Men jag tror det kommer, hon börjar bli lite less på deras vassa tänder, så snart börjar hon nog säga ifrån lite mer.

Lite bilder då från dagen. Börjar känna mig som en spammare av valpbilder!

IMG_2932 IMG_2940 IMG_2969 IMG_2971 IMG_2981 IMG_2985 IMG_2998 IMG_3007 IMG_3008 IMG_3013

Vi ses!

Familjen Gustafsson

Kommentera

