Träningsgrupp

Jag har blivit erbjuden att vara med i en träningsgrupp, jag tror vi är sex stycken glada vallentusiaster som ska turnera runt hos varann och träna lite då och då. Bra tillfälle att få komma iväg och träna på andras djur! Premiärtillfället var hos mig, och eftersom jag inte har så många får tog Sven med sig sina tackor också,  då hade vi ett lagom antal att träna på. Jag körde framför allt Dolph, och han var hur hetsig som helst! Grästuvorna flög vid igångsättningarna och han var mer vild än tam. Jaja. Man ska ju inte klaga, han har verkligen tänt till på äldre dar! Det gick ju bra så småningom när han blev trött. Och han gjorde två riktigt heroiska räddningar då vi höll en grupp av två vid ett dubbelhämt. En tacka var i stark opposition mot den grupp hon hamnat i och ville absolut vara i den andra gruppen. Hon soloflög med hoppsasteg över fältet, och hon var snabb! Men han fångade upp och tryckte tillbaka henne båda gångerna!

Majken fick faktiskt också vara med ett litet tag, hon har verkat lite uttråkad på sistone. Gissar att hon inte är nån lattemamma! Hon fick fösa och driva en kort stund, och hon jobbade i jättefint tempo. Hon var väldigt nöjd med sig själv efteråt då jag körde hem henne till valparna.

Och eftersom det var finväder tog jag med mig finkameran, här är några bilder från idag:

IMG_2493

IMG_2497 IMG_2502

IMG_2513

IMG_2522

Vi ses!

Familjen Gustafsson

Kommentera

