Hanarna

Efter påtryckningar av sällan skådat slag 😀 har jag nu lyckats snika åt mig lite bilder på hanarna.  Majken är en jättebra mamma, men hon är lite orolig när vi tar i valparna, så jag tog lite snabba bilder när hon var ute och rastade sig! Det känns som hon återhämtat sig bra, annat är det med mig och Ian, vi är för gamla för en sån här frostnatt helt enkelt. Hela dagen igår framlevdes i förvirring, svävandes över valplådan eller skavfötters i soffan. Men idag börjar sinnena återvända, och när allt gått så här bra är det ju euforiskt att vara uppfödare. De är så fina! Har lyckats väga alla också, de har hyfsat jämn vikt förutom en som är 100 gram lättare än de andra. Han verkar inte bry sig speciellt mycket om det, har lite extra koll på bara honom och han lägger på sig vikt fint.  Ska försöka ta bilder på tikarna också, men tänkte prioritera vägning i eftermiddag. Planerar att höra av mig till er på intresselistan vid påsk och höra mig för, då känns det som jag vet att alla mår fint och kommer fortsätta frodas. Det finns i alla fall minst en hane kvar att tinga!

Här är de första bilderna!

IMG_2419 IMG_2420
Hane 1

 

IMG_2428 IMG_2429 IMG_2430

Hane 2

IMG_2431
IMG_2435

Hane 3 a.k.a ”Skvätten”

IMG_2437 IMG_2438Hane 4

Vi ses!

Familjen Gustafsson

2 thoughts on “Hanarna

  1. Åh så himmelskt söta! Grattis till det underbara gänget och till mamma Majken, snyggt jobbat allihop!

Kommentera

