Nu är dom här!

Inatt var det dags. Tror det var en ganska vanlig valpning, men jag har ju inget att jämföra med. Två tikar kom i rask takt strax efter ett, och därefter dröjde det lite tills nästa dök upp, en hane. Och så höll det på fram till halv sju ungefär, då kom den sista. Så fem tikar och fyra hanar blev det! De flesta är svartvita, men tror att det är en eller två trefärgade. Några är mörka och några har mer vitt. Många har hennes halva vita bakben. Min ambition var att ta kort när vi vägde, men hon blev så himla ängslig och for runt och klev omkring på sina små telningar i färd med att rädda sin kidnappade valp! Så vi lät henne vara, men jag bjuder på de två första tikarna som vi hann med, de andra får jag fota vid ett annat tillfälle! Kvaliteten är därefter…

tik1
Tik 1

tik2
Tik 2

mammakull
Tänk att det gömmer sig nio små battingar där under!

Vi ses!

Familjen Gustafsson

 

4 thoughts on “Nu är dom här!

  1. Vad ROLIGT, Åsa. Nu kan du pusta ut och släppa alla spänningar! Vilken härlig blandning tikar och hannar!! GRATTIS!!

  2. Åh så himla underbart! Grattis!!! Som sagt, hade ju rätt antalet valpar… var är min vinst (*host kossevalpen host*)? 😉

Kommentera

