Förberedelser

Det börjar närma sig! Allt eftersom har jag införskaffat lite saker som bör finnas tillgängligt vid valpningen. Jag lever efter devisen att ”har man det hemma behöver man det inte” och riggar mig därför upp till ögonbrynen. Jag har gamat frottéhandukar av släkt och vänner, lånat en peang av mamma, köpt glidslem (Asså, örk! Kan de inte komma på nåt trevligare  produktnamn?) och mjölkersättning. Det sistnämnda för att säkra mitt inre lugn, fy för att sitta där med hungriga små valpar! Smart förpackning med nappflaska och allt man behöver för att kunna ge en nyfödd valp lite mat!

babymilk

Nu saknas det bara en burk med kalk och en lite snabbare termometer än den jag har hemma. Det kommer säkert dyka upp nåt annat också, men känner mig ganska redo. Hoppas jag!

Vi ses!

Familjen Gustafsson

 

 

 

3 thoughts on “Förberedelser

  1. C vitamin är bra till tikar som ska få/har valpar! Det går ju inte att överdosera heller, så tänkte att det inte skulle skada att tipsa om det trots att jag aldrig fött upp något slags djur alls 😉

    Vilken dag tror du att valparna kommer på? 🙂

Kommentera

