Två veckor idag…

Tiden går! Två veckor har passerat sedan den första parningen. Det går ju inte att sia om nåt än, hon är fortfarande svullen fast verkar inte lukta så gott nu. Hon är precis som vanligt, om det inträtt någon förändring så är det att hon blivit väldigt tjuvaktig när det gäller mat! Hon brukar ju inte sno grejor, men nu har det försvunnit både det ena och det andra och det är ett fasligt passande på diskmaskinsluckan (avslöjad…De brukar få diska besticken ibland) och spill från soffmiddagarna (avslöjad igen…Barnet lever i förfall) då jag inte varit beredd. Det är ju mer Clarence grej att plundra!

20140221-150020.jpg

Jag velar också om jag ska röntga eller göra ultraljud! Om jag ultraljudar får jag reda på tidigt om hon är dräktig, och det är ju bra med tanke på utfodringen. Däremot är ju ultraljud inte lika exakt beträffande antal som röntgen, och jag skulle verkligen känna mig hjälpt av hur många valpar jag har att vänta, då det slutade i förskräckelse när Sivan skulle valpa. Då visade ju ultraljudet på minst fyra valpar, men när det var dags så hade en valp resorberat alla sina syskon och hade blivit så stor att den dog på vägen ut och Sivan höll på att stryka med! Så det kan ju hända mycket under deras korta dräktighet. Kommer bergis sluta med att jag gör bådadera! 😀

Vi ses!

Familjen Gustafsson

3 thoughts on “Två veckor idag…

  1. Om tekniken finns tillgänglig hade nog inte jag sparat på krutet, men jag är för nyfiken för mitt eget bästa ibland. Håller tummarna!!

Kommentera

