Spännande framtid!

En valpkull är förhoppningsvis på gång snart! Har ju planerat och funderat, och jag ser verkligen fram emot att få uppleva en valpkull efter Majken med allt vad det innebär. Jag är så himla förtjust i min lilla hund, hon är en sån härlig glädje att träna och hänga med, så varför skulle jag inte vilja ha en efterföljare från henne? Så nu har hon äntligen börjat löpa. Inom kort åker vi alltså ner mot Göteborg för att träffa Katia Maines Loki som ska bli pappa till valparna!

Båda har A-höfter, är ögonlysta och är CEA normala. Loki är testad och Majken är fri genom föräldrarna. Loki har en gedigen meritlista inom vallningen och har även ett MH gjort. Många fina friska avkommor!  Majken har några fina placeringar och en  vinst i IK1. Jag har tränat och förberett henne för agility, men då jag fastnade i vallningen är hon inte startad.  Fast hon har att brås på där ändå, hon är kullsyster med Tobias Sjöbergs Rozz och hennes mamma Radna är kullsyster med Åsa Gunnarssons Cadi. Men det är i vallningen jag tycker hon har så fina kvaliteter, jag har verkligen utvecklats inom denna förbaskat svåra men roliga sport tillsammans med denna lilla hund!

Socialt är hon en fantastisk familjemedlem, och en vänlig själ. Hänger gärna med barnen. Skulle gärna sova på kudden om hon fick! Älskar att vara med överallt, bangar inte för nåt. Väldigt följsam, kvick och lättlärd!

Ska skriva lite mer om Loki när jag träffat honom, hoppas komma hem med lite bra bilder att presentera också!

majskegull_efter

Vi ses!

Familjen Gustafsson

One thought on “Spännande framtid!

Kommentera

