Nytt objektiv…

…och lite ny stil här på sidan! Än så länge har jag bara rensat lite bland menyerna och tagit bort blogglänkar som inte fungerar längre. Det var på tiden! Vi får se om jag skapar vidare, men nu känns bloggen lite mer aktuell i alla fall.

Jag fick chansen att köpa ett fint objektiv till ett billigt pris! Så idag brände jag av några hundra bilder på hundarna nere på fältet, och det var väl 10-15 stycken som blev bra av dom. Behöver verkligen experimentera mer med fokus! Det var många bilder med suddiga hundar och knivskarpa grässtrån om man säger så. Men väldigt kul att komma nära utan behöva vara ett par meter ifrån! Färgerna tycker jag är svårt att få till när det är molnigt och snö, men det gick att redigera fram lite mer tydlighet. Funderar på att gå en kurs, både när det gäller foto och redigering. Har inte tålamod att sitta och ”learning by doing”. Finns det några bra kursanordnare? Nån som vet?

IMG_1805

IMG_1741

IMG_1778

IMG_1812

Vi ses!

Familjen Gustafsson

3 thoughts on “Nytt objektiv…

Kommentera

