Gott Nytt År!

Igår åt vi  nyårsmiddag hemma hos Ian i Solna medan mamma var hemma hos mig och passade alla hundar över tolvslaget. Jag hade fått fribiljetter till entrén av bussig stallpersonal, så framåt kvällen åkte vi bil till Narvavägen och tog en promenad över bron bort till Hazeliusporten.

Det var mysigt ordnat med marschaller som visade vägen upp till Solliden, vädret var fint och temperaturerna har säkert varit förskräckligt mycket kallare de tidigare åren. Det var massa folk, närmare tiotusen, men det var ändå ett helt okej folkhav att befinna sig i!

skansen1

Showen var till större delen växlande stämningsfull och svängig, Lisa Nilsson och Samuel Ljungbladh var otroligt medryckande! En operasångerska jag inte minns namnet på var i det gäspigaste laget och hade svårt att hålla sin ton. Lite för modernt för min smak också, kändes mer som musiken till en Tom & Jerryepisod.

Jan Malmsjö läste Tennysons Nyårsklockan med ett politiskt kuppinslag om dagens våld och hur det måste upphöra. Helt rätt i sak, möjligtvis på fel plats. En dikt är en dikt, liksom? Fyrverkerierna var helt otroliga att beskåda där uppifrån kullen, Stockholm är fantastiskt!!! Vi skålade in det nya året med insmugglad champagne och åkte därefter hem och drack te. Vilka partylejon, va? En nyårsafton helt i min smak, och jag har i vanlig ordning inte funderat på några löften. Det känns för mig lite onaturligt att avge en massa löften som sen kanske aldrig blir uppfyllda. Men så här års är det ändå en tid för eftertanke och nystart även för mig!

Fast en sak är säker, jag tror 2014 kommer bli ett spännande år! Planer smids, och så fort de är av mer konkret slag kommer jag berätta om dom här! Men fram till dess:

skansen2

Gott nytt år kära vänner och läsare,

vi ses under 2014!

Kommentera

