I´m running…

Jag som varit stor motståndare till löpning har börjat springa.  Det började faktiskt på gymmet, jag ville konditionsträna lite och provade att springa på bandet. Första gången sprang jag i en kvart! Jag som alltid gett upp redan efter några minuter! Fick förmodligen mycket hjälp av bandet att hålla tempot, och sen har det fortsatt. Och man mår väldigt bra efteråt, känner sig nästan lite lycklig! Och det kan man ju behöva göra mer eller mindre mellan varven…

running

Men idag sprang jag för första gången utomhus, här hemma, och det var mycket jobbigare! Puh! Hade Border Colliesarna med mig, och den som ställde till en mest besvär var Mary! Hon pepskrek och ville rusa iväg,  inte hålla sig runt oss andra och var allmänt stökig. Vid ett tillfälle var hon borta! *morr* Hon ska få några chanser till, annars får hon nöja sig med promenaderna.

Vi ses!

Familjen Gustafsson

One thought on “I´m running…

  1. Vad kul! Det är ju så himla enkel träning. Bara på med dojorna och ut. Testa att springa med någon i dragsele och lina – jäklar vad det går undan!

Kommentera

