Julvallning och en massa dåliga ursäkter…

Min stackars bortglömda blogg! Saknar mitt vardagsbloggande,  men det känns som tiden inte riktigt finns. Det händer ju massor att berätta, men tiden går mellan inläggen och plötsligt har alldeles för lång tid förflutit och jag är hopplöst efter!

Men istället för att dra ut på det ytterligare genom att använda ursäkten att headern (och hela bloggen för den delen…) är väldigt inaktuell, så startar jag om lite nu istället med en rykande färsk händelse!

Vintern har ju i princip uteblivit, och i vanliga fall brukar jag ju låta fåren gå ute så länge det inte blir för besvärligt med vattnet. Men i år ska jag betäcka några stycken ur gruppen, och det började brinna lite i knutarna om det skulle bli några slags vårlamm.  Så de fick helt enkelt komma in för ett par veckor sedan och jag såg säsongen som avslutad.

Men att det inte finns några får hindrar inga sanna entusiaster! Utan några krusiduller erbjöd sig Sven att komma hit med en grupp får i några timmar, så vi kunde få ett litet avslutande träningspass inför vintern. Allting är ju enkelt då man har grejorna?

Vi hade ett helt obegripligt fint väder för årstiden, två dagar innan julafton sken solen och det var 7 grader varmt. Mina hundar fick träna på nya får, och gjorde det med den äran. Majken var jättefin och lyhörd på mina visslor, sedan att jag styr som en kratta kan inte hon hjälpa. Hon gick fint på långt avstånd också! Lite vila gör susen, tänk om man kunde ta med det i kalkylen ibland?

Dolph var lite tung för dagen, han är lite tvärtom, behöver verkligen hållas igång för att vara lite kvick och reaktiv. Men det brukar släppa efter några pass, jag får helt enkelt ta med det i beräkningen när vi kör igång på allvar till våren. Men duktig på visslorna han med!

Jag hade dagen till ära med mig kameran! Här är några bilder som lyckades fastna.

IMG_1505
Dolph

IMG_1522
Qim

IMG_1622
Majken

IMG_1674
En liten ordväxling…

IMG_1700
The Ladies åker hem igen!

Vi ses!

Familjen Gustafsson

 

2 thoughts on “Julvallning och en massa dåliga ursäkter…

Kommentera

