Åååå, sabla gubbtjyv!

Idag har jag varit hemma, fick till en ledig dag att måla klart vardagsrummet. Strax efter lunch skulle väggarna ändå torka innan nästa varv, så då passade jag på att gå en promenad med hundarna. Jag har en liten runda på 2 kilometer då Clarence följer med, och därefter brukar jag lämna honom hemmavid och gå en längre sväng med de andra. Har funkat fint, han är ju liksom fjorton år, så det känns som det får räcka.

Ingen skillnad idag, utom då när jag kom hem. Av nån anledning hade han surnat till över att bli lämnad kvar hemma, och hade därför mörsat sig igenom kompostgallren jag riggat runt målarpytsar och annat. Väl inne bland allt kladd hade han klivit runt på ett lock för att därefter hoppa upp i soffan! Men alllvarligt? Så gubbigt liksom!

Man har ju ingenting annat att städa när man håller på att måla? Som tur är var färgen vattenlöslig, men det tog närmare en timme att få bort! Jag får vara glad att han inte klev på TV:n som också låg där…

clarence

Mugshot på förbrytaren…

Vi ses!

Familjen Gustafsson

 

3 thoughts on “Åååå, sabla gubbtjyv!

  1. Clarence – det är du! Tyvärr träffas vi igen efter så lång tid i dessa omständigheter. Ja du, Clarence. Det är ibland inget roligt att åldras…speciellt då de yngre pekar på… Suck och Kram!!!

Kommentera

