Majken går i giftastankar?

Skulle så gärna vilja uppleva att få fram en kull! Jag gjorde ju ett försök med Sivan, som höll på att sluta med förskräckelse. Har nu hämtat mig från den händelsen och är redo att prova igen!

Det är inte aktuellt riktigt än, utan det blir i så fall till nästa vår. Har inte valt någon hane än, jag har ju ett tag till på mig. Förslag emotses gärna! Är själv ingen kalenderbitare, utan det får bli ett mischmaschval  gjort på meriter och egenskaper. Och lite tjusighet of course! Sen får alla säga vad dom vill… 😉

Om det är nåt som oroar mig är det antalet valpar i kullen, då det brukar gå i arv har jag förstått. Hon själv kommer ju från en kull med nio stycken, och hennes mamma har fått ytterligare en kull med nio valpar. Och hennes mormor typ tio i sina kullar! Mamma mia… 😯

Det återstår ju en del som ögonlysning, HD-röntgen och CEA-test, men om alla dessa prover är okej, så finns det ingen återvändo. Allt känns i alla fall väldigt spännande!!! 😀

majkenlb

lisafår3

majkenLisa2

Foto: Lisa Bång

DSC_0429_edited

DSC_0272_edited

Foto: Jag själv

majkans1

Foto: Malin Tångring

Vi ses!

Familjen Gustafsson

Kommentera

