Gammelgarn

Mitt i SM-helgens hetta väljer jag att rapportera om vår lilla helg på Gotland.  Vi får väl se hur många som orkar läsa, haha! Jag hade tagit några dagar ledigt och åkte med förmiddagsfärjan på torsdagen, det är mysigt att få vara på ön även under hösten. Ian hade tenta på fredagen och nyopererad rygg, så han skulle komma framåt helgen istället. I hundväg hade jag bara med mig Border Colliesarna, och vi fick låna Thomas och Yvonnes uthyrningshus med egen inhägnad tomt, vilken lyx!

Jag får nog lov att påstå att hela helgen kändes lyxig, redan på torsdagkvällen blev jag bjuden på grillat med alldeles för mycket gott till, magen stod i oräkneliga hörn och toppades med en irish. Somnade gott, vill jag lova!

På fredagen hälsade jag på Anneli (Otto, Dee och Pudel), vi har inte setts på jättelänge, det tog vi igen med en hel dags vallning på hennes trevliga gotlandstackor. Eller lika delar med skvaller, hundar, långpromenad och lunch kanske är mer korrekt… 😆 Och så fick jag se deras fina ställe förstås! Fint väder var det också, lever lite på den dagen fortfarande!

Tävlingarna var förlagda i Gammelgarn, på Nobel Lammgård. Verkligen fint ställe! Banan var stor och öppen, men inte helt utan drag ändå. Härligt med öppna ytor! Först ut på lördagen var Dolph, och han var alldeles för ivrig för att det skulle gå jättebra. Han tog visserligen mina kommandon i framdrivningen, men flankerna var helt obefintliga så vi missade framdrivningsgrinden. Och vid andra fösningsgrinden tog han ett litet eget initiativ så då missade vi den grinden också! Snark. Delningen gick jättebra, vid fållan fick jag chansen att ryta lite åt honom så han lugnade ner sig, så den gick också bra men några poäng bort.

Majken gick mot slutet av dagen, och mitt enda mål var att komma runt och försöka förbättra vårt halvdana 3:e pris i resultatlistan. Jag vet ju att vi kan bättre än så! Och när vi gick av efter vår runda var jag verkligen jättenöjd, framför allt med hämtet och närarbetet. Hon samarbetade så himla fint! Fösningen tycker hon fortfarande är lite jobbigt, men det har blivit mycket bättre. Kände mig nästan grinfärdig av lycka när jag såg att vi skrapat ihop 90 poäng! Det räckte till en andraplacering och ett 1:a pris i resultatlistan!

Lilla Pusset!

Efter tävlingarna satte jag mig i bilen och hämtade Ian vid färjan. Vi tillbringade eftermiddagen på Waynes, tog en promenad i Visby och till slut så gjorde vi ICA Maxi osäkert. Middag åt vi chillandes i TV-soffan.

Kärlek på hög nivå!

Alla chillar på sitt vis!

Söndagens rundor var även dom jättefina! Dolph och jag gjorde en kort och koncis runda och äntligen fick han sitt efterlängtade förstapris! Räckte till en fjärdeplats. Himla duktig och mycket bättre tempo idag. Majken gjorde en likvärdig runda från gårdagen, men jag tror hon var lite trött! Hämtet och närarbetet var precis lika bra som gårdagen, men fösningen blev lite jobbig för henne så där tappade vi lite poäng. Men det var väl det lilla i så fall. Himla duktig var hon, hennes runda räckte till en femteplats, två poäng bakom Dolph. Bästa fina vännerna!

Bästa killen! (Ja, han har kortbyxor…) 😯

Vi ses!

Familjen Gustafsson

2 thoughts on “Gammelgarn

Kommentera

