Tillbaka på fastlandet

Ja, en vecka går fort! Och ska man säga nånting, så hade vi i alla fall tur med vädret. Det regnade i fem minuter vid ett tillfälle då vi satt i bilen, annars har det varit sol med lite moln. Om man skulle önskat något så kanske lite varmare temperaturer i slutet på veckan men i det stora hela har det verkligen varit okej!

Jag och Leoni var på Kneippbyn och hälsade på Pippi, det var huvudnumret för den här veckan och egentligen vad vi kom hit för enligt henne. Någon snäll kompis på fritids hade kläckt nyheten att det inte var riktiga Pippi som var där, så snart finns nog inte jultomten heller är jag rädd. Men fortfarande tycker hon att det är jätteroligt att vara där, och vid både sångstunden och teatern satt hon som klistrad!

Vi har också gjort oss omaket att åka ända ner till Holmhällar även i år! Rödspättan smakade precis lika gott som vanligt, och eftersom det inte var direkt badväder gick vi ner till raukområdet som jag dissat vid tidigare tillfällen. Vilken miss av mig! Det var verkligen nåt att se, vi gick runt där i flera timmar. Coolers!

Sista dagen var vi också vid ett obesökt ”måste” på Gotland, nämligen Lummelundagrottorna. Leoni hade stora förhoppningar på att hitta guld och diamanter där, men det glömdes snabbt bort vid den guidade turen. Lite läskigt men jättespännande! Hon hade absolut inget emot att skyfflas omkring i grupp i underjorden och kolla på diverse stenformationer. Jag tyckte också det var lite spännande men ganska kallt, och jag hade lätt kunnat riva av den där turen på halva tiden. Men jag är å andra sidan inte tålmodigheten själv ska ju erkännas!

Den här formationen kallades för Josef och Maria med Teletubbies

I fredags tog vistelsen slut med fakiravgången hem med färjan. Ganska lagom med en vecka för en hemmamus som jag! På måndag börjar en smockfull arbetsvecka, dock kommer jag vara mol allena då Leoni ska vara i Åre med sin pappa. Jag har istället planerat att nörda in på hundträning med sällskap av Anna och några till. Mest vallning lär det bli, för nu jäklar är äntligen vallen slagen!


Sitt still i båten!

Vi ses!

Familjen Gustafsson

Kommentera

