En besökare

Och en riktigt modig sådan! Den traskade runt inne på tomten, jag träffade på den då jag var på väg till fritids. Gissar att den är tam, den var inte alls rädd och kurade ihop sig lite då och då och fräste mest för sakens skull. Jättesöt!

Nationaldagen bjöd på fint väder, vi var hemma och Leoni lekte med en kompis. Vi sanerade min gasolgrill som inte varit igång på fyra år, men den startade snällt! Ian hade med sig mat, så till middag blev det grillat!

Har varit med hundarna till fåren några gånger, och det går inte så himla bra att träna i hagen då gräset är väldigt högt där också. Det finns en liten platå där jag brukar träna lite närarbete och delningar, men det är inte så goda förutsättningar känns det som. Har därför beslutat att inte starta i Söderala, det är inte roligt att åka iväg och vara sunkigt förberedd. Dolph skulle säkert kunna ta sig runt, men det lär inte vara med stilpoäng och Majken behöver väldigt mycket mer träning än vad som erbjuds just nu. Jag hoppas på att komma med till Södertälje och Högbo istället! Då lär fältet vara slaget och vi har hunnit träna ordentligt. Man kanske skulle träna lite agility så länge?

Vi ses!

Familjen Gustafsson

2 thoughts on “En besökare

  1. Kommer du ihåg när jag berättade att jag gått igenom en hel skog och snitslat bana med en igelkott liggandes i snitselpåsen?
    Påsen var ju full med gamla snitslar (som jag använde först) och jag utgick från att tyngden i botten var en rullen som de tagits ifrån. Påsen hade legat i garaget över vintern och jag bara snappade åt mig den utan att titta noga. Stackars kotten var väl helt chockad men han kunde ju ha bitit mig… Nu kom han ju hem igen och kunde knalla ur påsen oskadd, en dinglig plastpåsetur senare. 🙂

Kommentera

