Hallå världen!

En liten bloggpaus har det blivit, dagarna springer iväg och till slut är det så mycket man borde kluttrat ner att det blir ogörligt att rapportera om allt. Så nu  börjar vi om på ny kula, och hoppas på lite mer frekvent uppdatering! Det är ju inte så att livet är händelselöst precis…

Majken har i alla fall blivit godkänd vallhund! Vi gjorde kanske inte den bästa rundan, ganska långt ifrån faktiskt, men resultatet blev trots allt godkänt. Nån vecka innan VP:t debuterade hon i IK1, och gjorde jättebra i från sig första dagen, dock tog tiden slut i delningen. Vi fick en sur tacka i gruppen så fösningen tog evigheter! Men hon kämpade på bra, gjorde ett jättefint hämt och var lydig och styrbar i framdrivningen. Superfina flanker! Jag var verkligen nöjd med hennes insats! Så vid gott mod klev jag fram till pinnen dag två,  men i upptaget och därefter uppförde hon sig alldeles förskräckligt! Hon jagade fåren i serpentiner längs framdrivningen och tog inte ett endaste kommando. Fåren gick på centrifugalkraft runt pinnen och flydde upp i en slänt där jag äntligen fick stopp på hundskrället och kunde bryta. Ja, se ungdomar…

Dolph däremot försvarade vår heder, han genomförde två godkända rundor! Några småmissar gjorde att det försvann lite poäng, men han kändes väldigt stabil och pålitlig. Nu hoppas jag att kunna träna ordentligt fram till Söderala som är i mitten på juni. Vi får dock hålla till i hagen, då fältet har blivit alldeles för tjockt.  Jag gissar att det inte hinner slås inom den närmaste tiden, för just nu ösregnar det och termometern visar knappt på plusgrader!

Jag och Dolph på väg mot pinnen

Hönsprojektet har blivit en hit! Ian har byggt en hönsgård till pullorna, så nu går de ut och in som de vill utom på nätterna då de får vara inne. Leoni är väldigt förtjust i sina hönor och är där varje (nåja) dag och pysslar. Hon har mutat dom med majs, så varje morgon då hon öppnar luckan är det trängsel i hålet för att komma ut! De värper ägg i stora lass, det blir mellan 4-5 stycken varje dag. Så vi är helt självförsörjande på den fronten, plus att vi tillgodoser vår närmaste omgivning med ägg också. Mycket pannkakor äter vi!

Bästa hönsgårdsbyggaren!

Ett helt nytt projekt har också anlänt till Lena 40, Ian har uppfyllt en gammal dröm om en Pettersonbåt. Den är givetvis inte i skick och kommer behöva en hel del fix innan det blir tal om sjösättning. Jag var till en början väldigt skeptisk (självklart på det mest klädsamma vis) till idén, men vem är jag att opponera mig med tanke på min egen hobby? Dessutom har jag fallit litegrann för projektet,  jag tycker det är lite gulligt hur han svävar runt den där båten och smider planer.  Han har till och med startat en blogg! Entusiasmen ser inga gränser!!!

Vi ses! Förhoppningsvis inom kort.

Familjen Gustafsson

4 thoughts on “Hallå världen!

  1. Jösses jag började nästan ge upp hoppet om nåt mer inlägg p denna blogg, härligt att du är tillbaka Åhza.
    Grattis till framgångarna med vovsen!!!!
    Hejhopp

Kommentera

