Paybacktime…

Ja, ni som sett den snygga AIK:aren i mitt sällskap både i Rättvik och på SHF:s årsmöte har ju säkert förstått vid det här laget att jag inte haft tid att blogga? Han är för övrigt den nämnda ”grej” som jag så febrigt väntade på i ett tidigare inlägg, han var då iväg till Abu Dhabi och vi hade precis träffats!

Och då de senaste helgerna enbart handlat om mig och mina hyss, var det alltså dags att betala tillbaka genom att gå på allsvensk fotboll. Det var säsongspremiär, AIK skulle möta Mjällby på Råsunda och jag måste erkänna att jag till en början var förskräckligt motvillig, jag klamrade mig fast vid mina superhållbara argument om kravaller och andra farliga förekomster. Men till slut var biljetten ett faktum, och då var det lika bra att engagera sig fullt ut, så jag kollade snabbt in lite fakta på AIK:s hemsida och bad mamma sticka en mössa i gult och svart. Dock blev jag obegripligt häcklad då jag föreslog att vi skulle ta med oss ett fårskinn att sitta på…?

Han gillar ju bevisligen får, liksom…?

Eftersom det var premiär var det först spelarbussmottagning, och där det var smockat med folk, smällare, fyrverkerier, rykande bengaler, ramsor och tutor. Det var ett sabla liv och rökigt som tusan men rätt häftigt ändå. Stämningen var glad och faktiskt inte alls hotfull, om jag varit spelare och suttit i bussen hade jag nog känt mig peppad i alla fall!

Matchen var väl inte den mest rafflande, det blev inga mål och det var många avblåsningar då Mjällby bestod av ett gäng filmisar. Men det var verkligen en upplevelse att vara på plats! Skoj att se klacken och alla engagerade supporters, fotbollen blev riktigt rolig att kolla på trots snö och blåst där vi satt på övre läktaren (”öfvre östra” var jag tvungen att häckla tillbaka med) som ändå var hyggligt under tak. Nittio minuter försvann förvånansvärt fort, jag frös inte alltför mycket och hade inte alls tråkigt. Kan absolut tänka mig att gå på match igen! Förhoppningsvis i bättre väder…

Vi ses!

Familjen Gustafsson

One thought on “Paybacktime…

Kommentera

