Snart är det vår?

Det är ju redan vecka fyra! Och häromdagen blev fåren klippta, och några var riktigt runda så förhoppningsvis har fina baggen gjort jobbet. Inte på mina då, de är fortsatt befriade från lammningstjänst! Fast de blev ju fina för det? Trettio tackor och en bagge hann vi med, och jag är helt säker på att de tyckte det var jätteskönt!


Våra tider i inomhushallen har äntligen kommit igång! I fredags var jag, Anna och Helene (och självklart Ruben som sov sig igenom hela träningen) där, och en timme räcker gott och väl till. Jag hade Majken och Dolph med mig, och jag var hemskt ostrukturerad. Skärpning! Bra var att A-hindret stod framme, det är ju det hinder jag inte har hemma och borde träna på. Men Majken ska nog inte starta i Rättvik, utan det får nog vänta till framåt sommaren. Hon är tänd som attan, men ser inte en endaste linje utan bara mörsar på! Mer mängdträning alltså, och nu på fredag är det dags för nästa träning igen. Ser jag fram emot!

Och idag åkte vi hem till grannarna efter jobbet, vi var bjudna på middag. Riktig vardagslyx! Barnen fick leka hela eftermiddagen och halva kvällen, men de var självklart inte nöjda när det var dags att gå hem.  Ibland orkar jag inte bråka, så det blev med löfte om skridskor på lördag! De har spolat fotbollsplanen vid skolan och vädret ska bli skapligt, och då slipper vi passa den där fjuttiga stunden då det är allmän åkning på IP.  De sura minerna lättade möjligtvis något, fast hon blev liiiite gladare då hon fick titta på film i min säng!

Vi ses!

Familjen Gustafsson

One thought on “Snart är det vår?

Kommentera

