Slappare än slappast…

Ja, en söndag helt i pyjamas var länge sen! Jag lyckades få på mig kläderna för en hundpromenad i alla fall, men Leoni spenderade hela dagen i nattlinne! Det var hennes eget val, jag föreslog både den ena och den andra aktiviteten, men hon ville bara vara hemma och mysa sa hon. Och så blev det!


Man kan göra mycket i nattlinne!

Jag fick en hel del gjort, framför allt fick jag städat efter byggaktiviteterna som varit i veckan. Känns alltid skönt att starta upp måndagen till ett nytt kaos istället för ett gammalt!

Däremot var det full fart i lördags! Det var den årliga julgransplundringen i rackethallen i Rosersberg där mamma bor. Det är tredje året i rad vi är där tillsammans med Pia och Emma och så mormor förstås.  Ungarna tycker det är väldigt roligt, och i år hade arrangemanget verkligen spottat upp sig med ansiktsmålning, popcornvagn och gratis ballongdjur.  Förra året var det nämligen lite lökigt, tyckte jag! Det var alldeles för stort fokus på lotterna, plus en del andra grejor som kändes sådär. Inte för att det spelade ungarna nån roll, men ändå?

                                                              Min lilla fjäril!                                                             


Fullriggade med ansiktsmålning och ballonger!

Efter julgransplundringen bjöd mamma på tacos, och jag gissar att Leoni började bli trött. Jag fick bittert ångra att jag köat så välvilligt till ballongdjuren, då det uppstod en akut livskrissituation när ballongskrället började paja! Hela middagen svajade liksom under hot att allt plötsligt var på väg att brista och hon skulle börja storböla, men självklart lagom till att vi skulle åka hem hade allt passerat. 🙄

Hundarna händer det inte så mycket med just nu. De har varit lite på vintervila ett par veckor, men det ska bli ändring på det från och med fredag! Jag och Helene har bokat en massa tider i nya inomhushallen, som ligger tjugo minuter hemifrån mig. Jag tror fortfarande inte det är sant! En superfin hall jättenära mig! Jag behöver inte ens köra genom nån slags större bebyggelse för att komma dit, bara att följa landsvägen! *jagtrorjagsvimmar*

Så nu ska ungdomarna få lite mer engagerad agilityträning, Dolph ska finslipa sina balanshinder och förhoppningsvis kommer han även starta agilityklass i Rättvik.  Majken ska få fortsätta sin hinderinlärning och även lite handling. Det skulle ju vara kul att också starta henne i Rättvik, men det känns lite väl optimistiskt? Gotland känns nog mer realistiskt för hennes del, men man vet aldrig!

Nu väntar en fullsmockad skovecka som avslutas hos bonden med fårjobb då fårklipparen kommer på fredag morgon. Jag fångar får och han klipper! Livet på en pinne! 😀

Vi ses!

Familjen Gustafsson

One thought on “Slappare än slappast…

Kommentera

