Struktur i livet!

Ja, äntligen jobb och vardag igen! Jag får fasiken inget gjort är jag är ledig. Lat som tusan blir jag och får inte tummen ur, helt enkelt. Men när vardagen är igång blir jag förskräckligt  effektiv och är logistikens mästare! Så jag gillar vardag, det måste  ju vara världens tråkigaste egenskap?

Leoni däremot tycker vardagen är botten. Eller egentligen inte, det största problemet är att hon inte får sova så länge som hon vill på morgnarna. Lilla gumman har vänt på dygnet i ett nafs under jullovet, hon gillar ju att uggla på nätterna och sova länge på morgonen istället! Och hon var fyra dagar hos sin pappa de sista dagarna på lovet, de brukar alltid göra nåt spännande och hon brukar vara extra trött när hon kommer hem igen. Så när jag hämtade henne på fritids efter helgens bravader nickade hon nästan till i bilen så trött var hon, men sedan piggnade hon till och det gick inte att få henne att somna! Sent omsider dunade hon in, men priset att betala kom halv sju morgonen efter!

Hon kunde inte hålla ögonen öppna. Hon somnade till flera gånger vid frukosten och klarade i princip inte av nånting. Obehagligt trött, det såg ut som ungen var full! Så när hon somnat fyra gånger i bilen på väg till fritids fick jag inse att det inte skulle funka. Hon kan ju inte sitta och somna i skolan, då kommer de ringa hem henne ändå. Som tur var skulle hennes pappa vara hos oss och snickra den dagen, så när han kom  lämnade jag med varm hand över hennes sura tryne till honom och åkte och jobbade!


Svimmade i soffan efter den avbrutna resan till skolan.

Varför hon var sur? Jag ville inte hon skulle spela TV-spel på hela dagen, tyckte gott hon kunde ha lite tråkigt.  Och det verkar ha funkat, hon kom i säng utan knussel för hon ville inte missa nåt i skolan.  Undrar hur länge man kan använda sig av den grejen?

Och nu är etapp ”vardagsrum” igång! Nästan allt gips är uppe, och det är reglat för fönsterbänken. Så nu måste jag få hit en elektriker (undrar om farsan läser detta?) för att flytta ut elen, sen ska jag på nåt vis hämta en sex meter lång limträbalk som ska användas till maffig fönsterbräda! Jag skulle också vilja måla taket vitt, men frågan är om det går att måla på fernissa hur som helst? Lär ju kanske bli jordens jobb…? Fast egentligen borde jag fundera på färg och/eller tapeter först, har inte ett endaste uppslag på den fronten faktiskt. Men det brukar ju lösa sig på ett eller annat sätt,  bilder kommer när det börjar likna nåt!

Vi ses!

Familjen Gustafsson

2 thoughts on “Struktur i livet!

Kommentera

