Bringin´in the sheep, bringin´in the sheep, tralalalala…

Melodi: Nån gudfruktig sång från ”Lilla huset på prärien” typ…

Ja, nu var det faktiskt dags. Balen hade surnat i hällregnen som varit, så fram till nu har jag kört dit löst foder. Och nu när det frös på blev det lagom tjafsigt med vattnet, var där med varmvatten och slog hål flera gånger om dagen, men baljan var nästan djupfryst varje gång jag kom i alla fall. Dessutom blir det inte så mycket vallning nu, tiden innan det blir mörkt räcker inte till, så det känns rätt perfekt! Jag och Dolph gick över åkrarna till ladugården och flickorna krånglade ingenting och skuttade glatt över alla krondiken som jag oroat mig lite för.

Bonden Åke hade halmat fint till dom i en egen fålla,  vi hjälptes åt att snickra in dom med lite extra plank för att utestänga besök från obehöriga friare. De verkade glada att få komma in! Snart väntar klippning, och sen är det nästan vår!

Vi ses!

Familjen Gustafsson

2 thoughts on “Bringin´in the sheep, bringin´in the sheep, tralalalala…

Kommentera

