Sol och pannkaka…

I morse var jag trött! Masade mig ändå iväg till Kista, det är ju så kul med agility! Och första hopploppet nollade vi! Fast det var inte riktigt samma tryck i henne idag, men andan var det inget fel på. Det låg och svajade in i det sista om vi skulle få pinne eller ej, och till slut tippade det över åt fel håll. En placering ifrån! Allt är som vanligt igen, alltså. Om jag nu skulle fått för mig att vänja mig vid att leva i framgångar och sus och dus… 😆
Jag är i alla fall väldigt nöjd med loppet, hon var jätteduktig!

Och lopp nummer två, ja…
Jag förkunnar skrytsamt att ”min hund kommer nog inte sitta i den där tunnelöppningen, hon är väldigt lätt att dra med sig sidledes”. Behöver jag säga något mer?

När lopp nummer två var kört (nåja, fram till hinder fem i alla fall…) var det närmare fyra timmar till sista start. Jag packade ihop allting och åkte hem en sväng, faktiskt med goda föresatser att komma tillbaka! Men efter en långprommis, begynnande huvudvärk och ödeläggande trötthet bestämde jag mig för att stanna hemma. Var väl egentligen inte alltför förvånad över planändringarna,  jag kan ju inte annat än att vara nöjd över vår helg. Min fina hund fick vila lite istället! Så nu ligger jag i soffan och degar, Leoni är hos sin pappa så jag har kvällen för mig själv. I morgon börjar det vanliga livet igen, och i veckan som kommer ska det bli lite finare hemmavid. Men mer om det vad det lider!

Vi ses!

Familjen Gustafsson

Kommentera

