Spontana veckan eller VM i besök

Konstigt hur ”inga planer” kan yttra sig ibland? När jag skott klart det sista i förra veckan hade vi en hel evighet av tid framför oss, men redan i måndags undrade jag hur vi skulle hinna med allt. Det slutade med att vi lade våra semiplaner på hyllan och antog en mer spontan attityd, och gjorde allt roligt som kom i vår väg istället!

Nyårsafton firades med våra grannar, de hade lagat en supergod nyårsmiddag! Ungarna lekte hela kvällen, och ska det fortsätta på det här viset ser jag inte fram emot tonåren. Vilka partyprinsessor! Hade nästan förväntat mig att fira nyår hemmavid, men de var så piggelin att vi stannade kvar över tolvslaget. Hundarna klarar sig alltid bra, det smäller inte så mycket här i obygden.  Och mitt hus har ju Luftfartsverket sett till är lite ljudisolerat på grund av tredje banan. Det är knappt jag hör när någon hund skäller ute på tomten…

Nyårsdagen slappade vi till stor del. Ungen vaknade inte förrän halv elva! Framåt eftermiddagen åkte vi in till Skansen och fixade en tappsko, och det kanske var ett lite väl hurtigt ärende att uträtta just idag. Men det var lite uträknat, för det var hemskt skönt att slippa all trafik! Och samtidigt passade vi på att göra ett tidigare utlovat besök på Akvariet, skönt att få nåt vettigt gjort  också.

I måndags bjöd jag hux flux in mina grannar, dom vi firade nyår hos. Det var äntligen dags för mig att laga middag åt dom för en gång skull! På köpet fick jag mitt internet maximerat, det hade visst varit lite lusigt innan? Själv hade jag inte en susning. Men nu märker jag självklart skillnaden! Vi hade återigen en trevlig kväll och ungarna lekte och hade jätteroligt!

Hela tisdagen hade vi besök från Ekerö! Det var Pia och Emma som kom hit och spenderade hela dagen med oss. Vi käkade, fikade tog en promenad och kraschade pepparkakshuset. Sen åt vi och fikade igen, och swooosch, hade den dagen gått. Demoleringen av pepparkakshuset tyckte ungarna var rolig, men skogspromenaden kunde dom ha varit utan. Fast de gillade besöket vid jättestora myrstacken!


Och bara lugn, gott folk! Jag har personligen återvunnit alla Non-Stop innan, inget har gått förlorat!

Pepparkakor är ju känt för att sätta fart på magen, och trots att jag lyckades slänga det mesta var det självklart några fyrbenta dammsugare som lyckades sätta i sig en hel del. De märkte vi på de rökare som avlades inne i huset framåt eftermiddagen, det luktade inte direkt småkakor precis! Hujedamej…

I onsdags fick jag åka och nödproviantera medan Leoni lekte med en kompis, det var sjukt tomt i skåpen! Jag och Pia hade fått äta sill på knäckebröd, och hamburgarna höll inte ihop för det fattades ägg osv. Ja, ni hajar…
På kvällen kom mamma på middag, hon ville se soffan och dockskåpet. Hon hade åkt kommunalt hit från Rosersberg, det hade tagit två timmar! Så när soffan var oooad och middagen aväten skjutsade vi hem henne, det tog sammanlagt femtio minuter tur och retur.  Lite skillnad i tid!

Idag har vi tagit det lugnt på förmiddagen, sen blev det blev en hundpromenad efter lunch. Därefter åkte vi till Täby C och gick på bio, Leoni ville se Alvin and the Chipmunks 3.  Så nu är jag precis utsläppt ur salongen, jag får konstatera att jag är ingen biomänniska. Jag kan inte låta bli att jämföra mig uthälld i soffan mot inklämd i en biosalong, och då vinner soffan stort. Även den gamla soffan hade vunnit med hästlängder. Fast liiiite kul är det ändå, och biopopcorn får man ju ingen annanstans!

Vi ses!

Familjen Gustafsson

One thought on “Spontana veckan eller VM i besök

Kommentera

