Livet är lite ljusare?

Ja, är man optimist kan man ju tycka det. Sedan vintersolståndet har dagen blivit sex minuter längre, i alla fall här i Vallentuna. Dagen är hela sex timmar och fjorton minuter, medan natten endast är sjutton timmar och… well, några minuter lång. Det är dessutom bara 81 dagar kvar till vårdagjämningen! Så visst går vi mot ljusare tider?

        Och jag kan numera skärmdumpa!

Vad som känns ljust är att vi äntligen är lediga! Allt jobb som jag haft väntandes är nu fixat, och nu ser jag fram emot lite välförtjänt ledighet. Den kommer avslutas med tävlingarna på Kistamässan, hoppas få till några bra träningspass innan dess. Det har mest blivit hundpromenader på sistone och något enstaka pass hos fåren, men Mary har inte gjort många knop runt hindren på sistone. Några varv på tomten har det blivit, men ska försöka ta mig iväg och träna ordentligt några gånger innan nästa helg!

Och Leoni fick jag lova ett besök på Lek & Bus med en kompis som plåster på såren eftersom jag var tvungen att jobba under vårt jullov. Så idag var vi där med kompisen Elin från fritids! Man får stanna där i tre timmar för sin entré, och tjejen i kassan var väldigt frikostig då hon avrundade inskrivningstiden så det blev 20 minuter extra. Det hjälpte dock inte alls, när det var dags att åka hem efter nära tre och en halv timme  fick jag nätt och jämnt dom med mig. Och då ska det tilläggas att jag knappt sett röken av dom under hela besöket! Vid några tillfällen dök de upp och ville ha pannkakor eller fika, då dög jag till att ställas i kö medan de lekte. 😆
Där emellan fick jag leta upp dom mellan varven för att försäkra mig om att de i alla fall var kvar i lokalerna! Roligt hade dom, så det var en lyckad dag!

Vi har egentligen inga jätteplaner under vår ledighet, utan vi tar dagen som den kommer. I slutet på nästa vecka ska Leoni vara hos sin pappa, så jag skjuter upp alla trista göromål och hittar på något skoj tillsammans med henne fram till dess!


Skymning hemma hos oss!

Vi ses!

Familjen Gustafsson

2 thoughts on “Livet är lite ljusare?

Kommentera

