Drabbning med Dagmar

Enligt prognoserna skulle hon missa Stockholmsområdet, men av nån anledning gjorde hon inte det. Så i natt var det spännande värre, alltså! Tidigare har jag inte känt mig speciellt orolig när det stormat, trots att jag bor på en skogstomt. Men det var innan de gallrade skogen runt huset,  efter det behövs det inte mycket  vind för att det ska hända ett och annat!
Jag hade ingen som helst ro att gå och lägga mig, utan jag halvslumrade i soffan med TV:n som sällskap. Det smällde och knakade till riktigt ordentligt några gånger, många träd gick inte med roten utan knäcktes rakt av! De tre nockplåtar som lättades på när taket gjordes vid tillbyggnaden flög iväg med ett brak,  så de var jag ute och hämtade tillbaka. Och hundarna gillade inte tillställningen alls, de var hemskt osaliga allihop! Mary hade det jobbigast, hon knölade in sig hos Clarence i hundburen och kurade. Leoni sov som en stock genom allt!

Vid fem försvann strömmen, och jag är glad att jag nuförtiden har en stor hydrofor. Då är jag inte helt utan vatten i alla fall! Värre var det med kök, vid tidigare strömavbrott har ju husvagnen varit min räddning, men den står ju undanstoppad i en maskinhall över vintern. Så det blev en alternativ kaffelösning!


Funkade finfint!

Åkte iväg och handlade lite grillad kyckling till lunch, och passade på att titta till fåren då jag ändå var ute och åkte. Det var tur! För vid deras tillhåll hade ett ganska stort träd blåst ner över stängslet så det var alldeles nertryckt. Trädet var dött och därför ganska lätt, men satans otympligt! Fick stångas ordentligt med det och lyckades till slut dra in det i hagen, och turligt nog var fåren kvar! Gissar att de inte gärna går ifrån maten, men blir de skrämda kan de säkert försvinna iväg! Puh…

Strömmen kom tillbaka vid två, inte en minut för tidigt! Leoni hade jättetråkigt,  inget blev som planerat.  Så resten av dagen har jag varit belägrad av en orastad sexåring, men nu sover hon äntligen! I morgon ska hon hänga hos mormor medan jag jobbar, så får vi se hur vi löser resten av veckan. Om det är några av hennes kompisar på fritids ville hon gå dit, ska ringa i morgon och kolla!

Vi ses!

Familjen Gustafsson

2 thoughts on “Drabbning med Dagmar

  1. Vi hade ett kort strömavbrott igår natt och i natt fick vi en reva i ena växthuset, annars klarade vi oss bra. Däremot hade en stor björk blåst över min brors hus och förstört taket, det var sämre… men uppe efter Norrlandskusten blåste det värre än här i Värmland.

    Kramar <3<3<3

Kommentera

