Dockhuset har landat!

Om jag hade minsta tvivel om huruvida hon skulle gilla det eller inte, så kom det på skam med en gång. Insmugglandet gick utan problem, fast det blev en nattlig uppgift då ungen hade lite svårt att somna kvällen innan, om man säger så! 😆
Tyvärr missade jag själva upptäckten, då hon vaknade sjukt okristligt. Hon kom inspringande och väckte mig, för att sedan försvinna in i sitt rum igen. Och därifrån kom hon inte ut förrän vi var tvungna att åka och hämta  mamma för vidare färd till Enköping. Ett väldigt lyckligt barn!

            
Insmusslat och klart!

Julafton firades med familjen Pettersson, när vi kom klädde vi granen för att sedan äta en alldeles förträfflig jullunch. Därefter öppnade vi klappar och moster Henrietta flätade håret och klädde ut sig till ställföreträdande tomtemor då tomten var iväg på annat. Leoni vill gärna tro på tomten, så det funkade precis lika bra. Och vi andra hade rätt roligt åt käpp och åderbråckstrumpor! 😆


Äntligen klapputdelning!

Det kom ju väääldigt många klappar i Leonis väg, jag var rädd att det skulle bli lite för mycket. Men trots det blev hon jätteglad över alla klappar, stora som små.  Det kände  jag mig också glad över, och lite överraskad faktiskt. Det blir ju lätt bara en massa rafsande för att knappt ägna det man fått en blick, men hon var väldigt tacksam och nöjd över sina presenter. Då är det ju roligt att kanske överdriva lite! (För jag kunde ju självklart inte hålla mig då jag var på IKEA, det var några småsaker jag bara var tvungen att köpa! 🙄 ) Det kanske blev lite tjatigt för dom andra dock, men jag tror de hade överseende!

Själv fick jag också några fina presenter, mamma hade tagit med Leoni ut och köpt julklappar till mig. Hon valde ut dom alldeles själv, jag fick en liten ljuslykta, en mjukispussgroda och en lite speciell staty.


*fniss*

Vi har ju också några duktiga handarbetare i familjen, mamma hade stickat ett par fina tumvantar och kusin My hade virkat ett rosa Iphone-fodral till mig. Alltid roligt och lite speciellt att få!

Framåt kvällen begav vi oss iväg hem till hundarna, jag hade bara tagit med mig Majken. Det blir lite moment 22 gällande henne då hon måste ligga i bur när de lämnas ensamma. Hon har en liten pysslig sida, om man säger så! Och det känns sådär att låta henne ligga i bur längre än ett par timmar åt gången, så det blir att hon mest får hänga med. Bra miljöträning dock, hon uppför sig exemplariskt när vi går bort! Fast hon blir ju aldrig ensamtränad på detta vis heller,  tänk att det alltid ska finnas en baksida? Men just nu med gran i huset så kändes det som helt fel tillfälle att börja med det, typ.

Idag har vi slappat hemmavid hela dagen. Hundarna fick sig en prommis på förmiddagen, och efter lunch mutade jag till mig en timme hos fåren med hjälp av en ny film. Det har ju inte blivit så mycket tränat på sistone då det har legat snö, men idag var det 7-8 grader varmt och inte en snöflinga. Mjukt och fint på vallen! Körde banan jag har stående med bägge hundarna. Dolph gick bra som vanligt, han har ju lite rutin nu känns det som. Majken hade dock glömt bort höger/vänster och gissade friskt till en början men det kom tillbaka efter en stund. Delningarna gör hon så himla fint, fålla in och ut likaså!

Nu ska vi slappa även i morgon, sen blir det till att jobba igen i mellandagarna. Därefter kommer jag förhoppningsvis äntligen kunna vara ledig från nyår fram till trettonhelgen! Om inget oväntat inträffar i vanlig ordning…

God Fortsättning!

önskar

Familjen Gustafsson

One thought on “Dockhuset har landat!

  1. Vad roligt att hon gillade huset.
    Här åkte dockskåpet ut igår, Celine har haft det i sitt rum nästan ett år men leker aldrig med det och nu ville hon att vi tog bort det… Bara little petshop som gäller. Jag ställer ner det i källaren, kanske är roligare om ett år eller så?

Kommentera

