Redo för julen!

Idag blev det en häst skodd, och det kändes jättebra i ryggen! Åkte sedan och lämnade Leoni hos mamma, de skulle julpyssla medan jag fick resten av dagen för mig själv för en massa fix. Hon kommer stanna där till morgon då jag ändå ska jobba hela dagen, har en del att ta igen om jag säger så… 🙄

Så nu är jag äntligen klar med bilbesiktning, IKEA-besök, julklappsinslagning plus att jag generalrepeterat dockhusinsmugglingen. Jag har verkligen snöat in på det där dockhuset, så det är bäst för henne att hon blir nöjd! Annars kanske jag tar över det själv? 😆


Alla köksmöbler på plats!

Det har även blivit en del flaxande runt apotek,   jag var tvungen att få byta medicin till Leoni.  Jag vet inte vad den där doktorn tänkte på när hon skrev ut tabletter, noterade hon inte sexåringen vårt besök gällde?  Pillren var verkligen inte små, och att svälja dom hela kom inte på fråga. De var dessutom inte dragerade alls, utan torra och porösa för att absolut inte kunna slinka ner enkelt och lätt. Och smakade självklart så fruktansvärt att vad jag än blandade ut det i så kväljdes det stackars barnet så illa att hon till slut var i upplösningstillstånd över att behöva ta eländet i munnen. Detta skulle vi genomlida tre gånger om dagen! Så besvärligt ska det väl inte vara? Och det är ju ingen mystisk sjukdom hon har, urinvägsinfektioner är ju ganska vanligt bland barn? Mest irriterande är att idag var det inga som helst problem att få byta till ett flytande preparat då jag fick en annan doktor på tråden. Jag frågade ju trots allt efter det igår! Pengar i sjön, liksom. Och massa tid spilld på att jaga ett apotek som hade medicinen hemma! *morr* Jaja…

Nu är det dags för en dusch, julbadet får vänta till i morgon! 

Vi ses!

Familjen Gustafsson

One thought on “Redo för julen!

Kommentera

