Bra och dåligt…Som är lite bra ändå!

Bra är att jag tog mig iväg till ”min” naprapat Johan idag! Förra besöket var hos en kille jag brukar gå till när han inte kan. Eller rättare sagt var jag alldeles för otålig förra veckan, jag kunde gott ha väntat! Det kändes bra till en början efter det besöket, men det slutade med att jag inte kunna jobba alls, jag fick skitont! Vilade och väntade på att det skulle bli bättre, men det kändes faktiskt inget vidare. Vissa lägen har det känts som en grillgaffel har körts in i korsryggen, plus att jag har haft skapligt ont på nätterna. Så har det aldrig varit förut! Ville först inte gå på behandling eftersom det känts så dåligt, men tog mig iväg i alla fall.

Jättestor skillnad! Nu känns allting rätt, jag kan röra mig obehindrat utan smärta, har fått diagnosticerat vad problemet är och fått lite övningar att göra hemma. Glad!

Petade iväg Leoni till skolan, det var avslutning och hon ville gå. Jag fann ingen anledning till att hålla henne hemma då läkaren inte hittat nåt, hon var pigg som en mört och en plåga att ha hemma. Men i eftermiddags ringde doktorn och berättade att det fanns bakterier i odlingen, så det blev en tur till apoteket för att hämta ut medicin. I tablettform! Inte helt lätt att peta i henne, de var skapligt stora så till slut krossade jag pillret och blandade ut i äppelmos. Ungen höll på att kräkas i alla fall! Tre gånger om dagen i fem dagar ska detta administreras, det blir skoj? Tråkigt att hon har drabbats av detta, men ändå är det skönt att det fanns en anledning till krånglet!

Hundarna tycker jag är botten just nu, de får bara sina promenader. Hade möjligtvis en plan att åka till Bälinge, men ska jag vara riktigt ärlig har jag för tillfället ingen lust. Men nu känns det som saker och ting börjar ordna upp sig och då kanske träningsmotivationen kommer tillbaka?

Jag är förresten väldigt glad att jag återerövrat soffan! Tidigare har soffan varit belamrad av hundar när man själv velat sätta sig ner, och lite omedvetet har jag istället blivit sittande på stolen vid datorn när jag kollat på TV, allt för att inte röra upp lugnet. Snark, liksom! Men vi bor ju inte så stort, det blev lätt ett sabla rantande på några så fort jag rörde på mig. Plus att jag känt mig lite taskig mot den stackare som blir bortkörd! Men nu har de varsin plats att ligga på, och där ligger de oavsett vad jag håller på med och soffan kan jag sitta i när jag vill! Gissar att det är så det skulle varit ända från början? 😆


Vissa väljer inte riktigt avsedd plats…

Vi ses!

Familjen Gustafsson

One thought on “Bra och dåligt…Som är lite bra ändå!

Kommentera

