Mera pynt och husläkarbesök

Ja, nu är mellandagsjobb ett faktum! Leoni har haft stora bekymmer med att hålla tätt, igår låg det tre ombyten på hyllan när jag kom till fritids! Nog för att hon inte är jättebra på att hålla sig i vanliga fall, men det har gått från en olycka i veckan till detta. Hon fick alltså vara hemma idag för ett läkarbesök, men de hittade inget onormalt på stickan och har nu skickat iväg det på odling. Vi får svar i  morgon på den. Dessutom känner jag fortfarande av ryggen, jobbade lite igår, och det gick bra tills jag vaknade upp i morse. Som tur är ligger de flesta hästar en vecka tidigt då jag tänkt vara ledig, så jag har mötts av väldigt förstående och snälla hästägare då jag fått planera om.  Naprapatbesök inbokat i morgon, sen blir det vila! Möjligtvis nån prommis eller en stund hos fåren på sin höjd.

Då vi ändå var hemma frångick vi traditionen lite och klädde granen redan idag! Vad ska man annars fördriva tiden med? Vi har haft en mysig eftermiddag med julmusik (vinyl 107!) och pyssel! Tyvärr lyckades tomtemor slinka med in i julkartongen,  så Leoni råkade få syn på henne och tyckte hon var jättefin. För min del kunde hon gott ha stannat i boden, tycker hon är lite kuslig!

Kom inte och säg att jag är larvig!

Projekt Dockhus har ännu inte nått sin ände, har ju kommit på att ungen måste kunna sitta bekvämt på golvet och leka. Därför måste jag även ta mig till IKEA så här i jultider och införskaffa nåt slags bord att ställa det på! Sen inväntar jag några till dockhusmöbler jag hittade billigt på en leksaksoutlet på nätet. Planen är att smyga in allting natten till julafton när hon somnat, ni får önska mig lycka till med det? Huset har i alla fall gömts i kistan som står i vardagsrummet, så har hon bara somnat ordentligt kanske jag klarar att smussla in det!


Ser ni mig?

Vi ses!

Familjen Gustafsson

One thought on “Mera pynt och husläkarbesök

Kommentera

