Fynd, Fest och Fint pynt

Leoni har alltså varit hos sin pappa i helgen för att fira deras jul, och då passade jag på att gå på fest! Det var min gamla elev Tina som tillsammans med en kollega ordnade ett julbord i Uppsala för alla hovslagare som var hugade att komma. Roligt var att Marie-Lousie kom upp från Ulricehamn, hon campade på min tomt med sin hund och husbil. Det är min lärare från Hovslagaraskolan i Skara! Vi var fyra stycken som åkte från Vallentuna, vi hade dessutom ordnat chaufför så alla kunde partaja. Det var ju förskräckligt länge sen jag var ute, det är ju fasiken vad trögt det är att ta sig iväg emellanåt. Kul hade vi i alla fall, och konstigt nog blev priset inte alls  så högt nu dagen efter. Jag har mått som en prinsessa ända sen i morse, är det så här enkelt kanske man ska packa sig ut lite oftare?


Present från Marie-Louise. Hon har gjort det själv!

Och jag är äntligen klar med julklapparna! Som vanligt blev Leonis presenter ett större projekt än väntat, men jag är glad att det blev så. För hade jag velat göra det enkelt för mig kunde jag rusat iväg till första bästa leksaksaffär och köpt ett Playmobil-slott för  tusen spänn.  Men det tog lite emot, till stor del för hon har fastnat för det där sabla slottet via reklamen på TV, plus att det kändes  lite smäckigt och inte så olikt det hon har.  Så istället blir det ett dockhus, men att köpa nytt var det inte tal om. Själva huset kan man köpa sprillans för småpengar, men ska man sen möblera det går det på fyrsiffrigt flera gånger om! Så det blev till att jaga på Blocket, och turligt nog lyckades jag haffa ett i Danderyd för 250 spänn där en hel del möbler ingick. Värsta fyndet, ju!

Så nu har jag ägnat helgen åt att iordningställa allt, och det blev några extra turer till affären då jag fick komplettera med transformator, möbler, lampor och lite annat småplock så jag är säkert uppe i en tusenlapp ändå. Men på nåt sätt känns det här lite mer utvecklande och roligt att pyssla med,  så förhoppningsvis tycker hon det också!

Och så en trädgård förstås!

Master bedroom…

Veckan som kommer lär inte bli rolig, för nån dag efter mitt naprapatbesök får jag ryggskott! Ibland ska man inte släppa på för mycket spänningar kanske. Det var  jättelänge sen jag hade ont i ryggen, och det är samma muskler som krånglar. Allt är väldigt familjärt, så jag vet precis hur jag ska göra för att bli av med det men det tar ett par dagar. Så nu ligger jag efter med jobb igen, det är ju fasiken att inget ska kunna klaffa innan julledigheten? Ska försöka sko i morgon, och känns det bra tror jag att det kommer funka att hinna ikapp. Annars  blir det till att kröka rygg i mellandagarna!

Vi ses!

Familjen Gustafsson

Kommentera

