Klämmer in ett blogginlägg…

Ja, det är väl på tiden? Jag får väl återgå till att vardagsblogga om det ska bli något gjort här, det kan jag sakna mycket sedan jag var mammaledig. Tyvärr har ett års bloggande försvunnit i och med att Blogtown kraschat, jag hann kopiera större delen av inläggen därifrån men tyvärr inte alla. Är det någon som vet vad som hänt?

Hur som helst, livet står inte stilla för fem öre, snarare tvärt om. Just nu jagar jag hela tiden dagens ljusa timmar så hundarna får sin långa promenad. Fåren  går fortfarande ute, så det blir träning för Majken och Dolph några gånger i veckan.  Majken har nu gjort alla moment för vallprovet men vi har ännu inte satt ihop det till en bana. Vi har också  börjat dela, och hon har det mycket mer naturligt än Dolph! Hon är fortfarande lite osäker på själva inkommandet, men väl därinne är det ingen pardon! Fåren gör goda försök att få gå ihop, men hon håller isär dom väldigt duktigt!


Foto: Lisa Bång

Hämten har blivit superfina när avstånden har ökats! Dock är jag osäker på hennes framdrivning, då fåren gärna kommer glatt till mig oavsett.  Får åka iväg till någon annan vid tillfälle och prova, tror jag. Men just nu får vi hålla till i 25:an, för gräset på vallen är fruset och hårt. Stackars Dolph fick riktigt ont i fötterna idag,  och jag gissar att det är optimistiskt att tro att det kommer tina?

Agilityn är för tillfället lite sporadisk, men den är i antågande. När vi svänger in mot ridhuset blir dom som galna i bilen, de vet precis! Dolph har nått stora framgångar på balanshindren, framför allt gungan som han faktiskt tycker är rolig! Majken kör jag fortfarande hinderinlärning på, men hoppas kunna börja med handlingen lite mer ingående snart.  Mary håller jag i trim bara,  hennes utvecklingsmöjligheter känns nuförtiden lite begränsade. Vi tränar för att hålla ihop bara!

Julen är på väg till Leonis stora förtjusning! Framför allt är det klapparna som hägrar, och mormors paketkalender ter sig lite som en paradox. Det är måååånga paket kvar, vilket är kul. Men det betyder samtidigt att det är måååååånga dagar kvar till julafton!  Fast jag tror ändå inte det bara är paketen, hon är väldigt förtjust i vackert julpynt och allt annat som hör till.  När jag hängde upp vår fina adventsstjärna i hennes rum låtsades hon svimma när den tändes! Och då vi bakade pepparkakor dekorerade hon outtröttligt nästan alla själv! Hon är också väldigt orolig att jag ska klä granen när hon är borta hos sin pappa, trots att jag lovat att inte göra det. I år ska vi nämligen ha en gran för första gången, nu har vi ju äntligen plats! Leoni har redan sett ut en hörna, hon tycker den ska vara hennes rum…


Vi har väl kommit halvvägs, typ…


Svimningsorsaken!

Husfixet går nu äntligen in i en ny fas, nämligen den synliga. Jag har ju lagt hemskt mycket pengar på sånt som inte syns, (ja, utom våra rum då…) men nu har jag betalat elektrikerns smaskiga faktura och TV-killen har även han  varit här och satt upp antennkontakter. Så nu är det fritt fram att sätta gips, foder, fönsterbänk, lägga golv och ungefär tusen andra saker så är vardagsrummet klart! Vi får se när jag får ihop pengar till det.  Men jag hoppas det blir snart, för jag har ju fyndat en ny soffa på Blocket! Min gamla skinnsoffa var bortom färdiganvänd, den hade spruckit i flera sömmar och Majken hade börjat plocka ut innanmätet på den. Har kollat aktivt jättelänge, men har alltid missat fynden men till slut blev det min tur! En barnledig fredagkväll bar det av till Farsta, och för 1900 spänn kom jag hem med denna. Knappt använd!

Leoni älskar den! Hon myser ner sig bland kuddarna, och har inte suttit i sin fåtölj sedan soffan kom. Vi har infört hundförbud i den, och det har gått förvånansvärt bra! Den som har det mest besvärligt med det är Sivan, men till och med hon (efter att ha suttit nedanför soffan och glott på mig en hel kväll!) har resignerat och nu intagit en korg. Jag tycker inte jättesynd om henne, hon får ju faktiskt sova i sängen. Det får väl räcka med det?

Gissar att det även får räcka med uppdatering för denna gång, vill ju inte ni ska börja gäspa. Ska försöka vara lite mer frekvent från och med nu!

Vi ses!

Familjen Gustafsson

 

 

5 thoughts on “Klämmer in ett blogginlägg…

  1. Vill bara säga att när du skriver så gäspar man inte. Det är rikitgt kul att få läsa om din vardag. En vacker dag ska jag försöka vara lika duktig som du. Kram

Kommentera

