Halloween och lite annat…

Förra helgen firade vi Halloween, och Leoni var alldeles febrig av förväntan! På lördagmorgonen stod hon och vred sina händer vid min säng, och deklarerade att nu var det dags! Men först hade vi ett födelsedagskalas att gå på, det firades på Vallentuna 4H-gård. Trevligt! Ungarna lekte lekar, käkade tårta, hälsade på djuren och jag kliade en gris så den lade sig ner!

Lekar


Fika!


Grisen var instängd medan ungarna käkade glass


Efter kalaset var det raka spåret hem och byta om, vi skulle ju över till grannarna! Och Leoni fick äntligen sätta på sig sin outfit! Jag hade hållit utstyrseln lite förbjuden att använda tills det var dags, det är ju inget roligt om man redan har varit utklädd hela veckan när Halloween kommer? Vi gick hela vägen med peruk och allt till hennes utstyrsel! Själv kostade jag på mig en häxhatt. Vild och galen som vanligt… 🙄


Morticia?

Väl framme hos familjen Langhard lagade vi fingrar, bajspluttar och maskar till middag. Till det drack ungarna grönt slem, själv tog jag en öl men den liknelsen vill jag helst utelämna. Maten blev i alla fall väldigt lyckad, ungarna doppade fingrar i blod och klunkade slem som aldrig förr!


Goooda fingrar!

Efter maten var det dags för ”bus eller godis”, och då det är lite glest mellan husen så fick bonden finna sig i att få sitt kök toalettpapprat. Nånting gick förlorat i informationen också, för ungarna försåg sig ur en hel skål med snask men var ändå helt skoningslösa med dasspappret!


Peruken börjar glida och klia lite…


…så då sadlar vi om till mumie istället!

Vi hade en jätterolig kväll, men förväntningarna blir kanske lite svåra att överträffa nästa gång. Hela veckan kom det frågor ifall vi på fullaste allvar skulle äta fingrar och annat. Och det har ju gått bra att ljuga friskt eftersom de inte visste bättre, men nu vet dom ju om grejen, liksom. Men hon pratar fortfarande om hur kul hon hade på Halloween!

Just nu packar jag för fullt för en liten hundturné, alldeles strax sätter jag mig i bilen och åker upp till Bollnäs och bor på vandrarhem över natten. Så i morgon bitti startar vi som nummer tre i Vallsta på deras IK1:a, och därefter åker jag vidare 13 mil till Rättvik för agilitytävlingarna där! Jag missar kanske agilityloppet, men det är en kalkylerad risk jag har tagit. Det är hemskt mycket starter, men arrangören är av det effektiva slaget så risken är att det går undan. Det har också florerat jättemånga lite tidsbesparande tips på agilitylistan, så risken är att man snubblar på sig själv redan i starten i föresatsen att följa alla dessa förmaningar och tips. 🙄

Man kan väl inte bli utvisad i agility, va?

Vi ses!

Familjen Gustafsson

Kommentera

