Hur man klämmer ut det sista ur en säsong

Inte allt för länge sen kom det ut två nya IK1:or i Vallsta i tävlingskalendern, och självklart blev det fetkrock med Rättvikshelgen. Efter mycket velande bestämde jag mig för att köra på agilityn, men möjligtvis kan det bli lite både och! Det kom nämligen ut lite förhandsinfo att agilitylagen skulle starta först på lördagen, och hela Skandinavien verkar vara i Rättvik den helgen så det är över 600 starter (iofs på två banor) som ska gå innan de individuella klasserna börjar. Var ju självklart tvungen att kolla upp avstånden, och det är faktiskt bara 13 mil mellan Rättvik och Vallsta, så jag drog en rövare och anmälde till lördagens IK1:a i alla fall! Har jag tur så hinner jag fram och tillbaka, i annat fall får jag väl anlita en co-driver till gamla Märpis!

Det är så himla kul att valla just nu, och båda hundarna går verkligen fint! Och den här veckan har vi flyttat tillbaka till vallen då den nu har blivit slagen, så nu är det ganska lerfritt också. Vädret har varit toppen, det är lagom med jobb och fåren känns trevliga. Häromdagen var Lena här och tränade, hon hjälpte mig hålla fåren så Majken fick göra några korta hämt.  I första upptaget blev hon liggande, typ lite förvånad och undrande, men sen tog hon tag i fåren och kom med dom. Jätteduktig!  Hon hade väldigt trevlig attityd i utgångarna,  men kunde möjligtvis ha lite mer djup.  Fast jag ska inte gräla på henne om det just nu, då jag märkt att hon kan bli lite vid ifall det blir för jobbigt. Chansen finns att det kommer av sig självt, så jag avvaktar lite tror jag.


Härlig höstdag!

Igår fick vi äntligen elen inkopplad till våra sovrum, så nu är de officiellt klara! En imponerande hög med skarvsladdar är nu undanstuvade,  det har ju varit lite provisoriskt med ström då det blev nåt förhinder i våras då allt skulle göras färdigt. Så nu återstår det bara att betala fakturan, därefter får vi se om det blir några pengar över att fixa klart fasaden i höst. Annars får det bli till nästa år istället.  Skönt att sovrummen är klara i alla fall, det känns som en stor milstolpe är nådd i vårt lilla husprojekt!

När jag ändå var ledig hämtade jag Leoni lite tidigare och  åkte till Väsby Centrum. Vi skulle bara handla födelsedagspresent till Liams ettårskalas, men vi kom även hem med en sabla massa annat! Lilla gumman har ju fått nys på det här med Halloween, och eftersom vi ska fira det i år hos grannarna blev hon eld och lågor över att få klä ut sig. Så en sådan outfit inhandlades tillsammans med några accessoarer, vi hade väldigt kul! När vi ändå var i farten blev det lite nya byxor och ett par snygga stövlar också. Långt ifrån allt hon behöver, men vi hade så trevligt så det blir nog en shoppingtur igen snart!


Nuförtiden är det väldigt noga med kläder!


Vi ses!

Familjen Gustafsson

One thought on “Hur man klämmer ut det sista ur en säsong

  1. Fina stövlar! Emma har ett par svarta som hon är mäkta stolt över! Kommer i kassen när de är urväxta…!

Kommentera

