Vi hade i alla fall tur med vädret?

Helgen har dominerats av disk och skitfemmor. En hel del får jag ta på mig själv, men några grejor måste jag nog tillskriva min lilla initiativtagerska faktiskt! Som när hon nära på fäller mig då hon helt plötsligt drar in framför fötterna på mig i sina föresatser att ta en tunnel som låg åt ett helt annat håll än dit vi skulle! Typ lite såna saker. Några lopp var faktiskt inte så pjåkiga, fast marginalerna var inte riktigt på vår sida. Men de sista loppen i söndags var verkligen inget vidare för vi var nog lite trötta båda två! Så när vi diskade oss på hinder tre gick jag av banan och valde att inte fortsätta, helt enkelt.

Men Bollnäs kan verkligen se till att det rör på sig! Härligt effektivt och genomtänkt, allt rullade på och stod aldrig still. Trevligt var också att tävlingsledare och domare avtackades redan på söndag morgon innan tävlingarna satte igång, så de fick lite mer cred än fem spridda applåder av lite kvarlurkande tältrivare.  Skoj priser också i form av ”gofika”,  hembakta grejor av allehanda sort. Inte för jag vann nåt själv, men… 🙄

Trevligt väder och trevligt sällskap har jag haft, Kickan var snäll att låta mig sitta i hennes tält.  Hon är ju leksakernas mästare, så när hon kom dragandes med ett knippe spengummin som såldes i cafeterian var jag ju tvungen att köpa ett! Har provat att leka lite med Dolph, och han gillart! Fast grisen är nog fortfarande nummer ett, men den här är inte långt efter i alla fall. Lättare att kampa med om inte annat!

Det kliar lite i fingrarna att köra igång med agilityn på allvar med ungdomarna. Men samtidigt vill jag dra nytta av den sista tiden jag har fåren ute, så jag ska köra på stenhårt med vallningen till efter Norrtäljetävlingarna. Ska försöka ha fåren ute så länge det går, men när snön kommer och vatten och sånt börjar frysa får de nog komma in. Och snart blir det mörkt så himla tidigt också, och då hinner man inte träna nåt på eftermiddagarna i alla fall!

Vi ses!

Familjen Gustafsson

 

Kommentera

