Framme i Bollnäs!

Nog för att det är lite tråkigt att åka iväg med husvagnen utan barn, men det går vääääldigt fort allting! Det tog lika lång tid för mig att åka till Bollnäs (28 mil) som det tog att åka till Kungsör (14 mil) när lilla gumman var med. Lite spännande att åka själv också, lite ”wild and crazy” sådär, då man kan göra vad man vill. På en tävlingsplats i Bollnäs, liksom.  Herregud, vad min värld är liten… 🙄

Den som är riktigt ”wild and crazy” över att vara framme är Sivan! Komplett galen av nåt outgrundligt skäl? Hon kvittrar och fnattar runt, vet inte vad som flugit i henne. Roligt att se henne glad i alla fall, hon brukar ju vanligtvis vara lite butter.

 

Har i alla fall gjort det enkelt för mig genom att inte sätta upp nåt tält. Jag står 30 meter ifrån banorna med husvagnen, så på sin höjd kommer jag ha en stol och en bur där nere. Lyx!

Nu är det full rulle hela helgen, fyra lopp om dagen för Mary och mig. Vi avslutade ju inte speciellt bra på vår hemmatävling i Väsby, så jag vet inte vad som väntar mig på startlinjen.  Och med tanke på att vi inte tränat speciellt mycket heller har jag inga stora förväntningar, vi kanske har kört ihop oss framåt söndag eftermiddag? 😆

Hursom hoppas jag på en rolig helg, det var nära att jag inte kom iväg alls. Jag har jobbat apmycket på sistone och kände mig förskräckligt trött och sliten, men nu fick jag vara ledig torsdag och fredag och har hamnat på banan igen. Nu väntar en kopp te och lite rastning av hundar, sen blir det bingen så vi är pigga och fräscha inför morgondagen!

Vi ses!

Familjen Gustafsson

3 thoughts on “Framme i Bollnäs!

  1. Vill inte att det ska bli förvirring. Du har ju några kompisar som också heter Heléna. Det är alltså mamsen som önskar lycka till.

Kommentera

