Glad så jag visslar!

Har ju haft stora problem (trots två visselkurser!) att få bra ljud i min Wilson-pipa, så  helt osett och i ren desperation köpte jag en en A1-pipa av Gail, och hoppades att den skulle funka bättre. Och det gjorde den! Nu visslar jag trudelutter och får fram konstanta och skarpa ljud heeeela tiden, och inte på ren röta.  Det är säkert inte nåt fel på Wilson-pipan, den passar inte mitt stora kakhål, helt enkelt…


Inte  mycket att be för.  Snöret redan flyttat! 😀

Glatt vissel nummer två är dagens träningspass med Dolph! Av tio delningar gjorde vi alla utom en. Det kan man inte säga att vi gjorde sist, då jag istället höll på att bli flintis! Han vägrade blankt att komma in, han svajade lite snett mot nån grupp och flankade när fåren sprang iväg. Jag höll på att bli galen! Till slut tvålade jag upp (på ett icke tävlingsmässigt vis…) en lucka med halva åkern emellan och hämtade in hunden, jag var sååå frustrerad!

Mina ömma träningsmetoder till trots, så kom han in så fint idag! Har återigen torrtränat ”kom in” på promenaderna, med de andra hundarna som störning.  Plus att jag höll mig lugn! Kan det vara det som är nyckeln till framgång? 😆

Så nu ser jag fram emot våra rundor i helgen, en stor dröm är naturligtvis att vi tar oss runt med poäng i alla moment. Men allt kan hända, det vet vi ju sen tidigare. Men skoj ska det bli i alla fall! 

Vi ses!

Familjen Gustafsson

One thought on “Glad så jag visslar!

Kommentera

