Tre nya flickor!

Lite nya infallsvinklar till min träningsgrupp är nu på plats, det är tre utslagstackor från Lena  som jag snart får börja kalla min lokala fårsponsor! Bondens två tackor som jag fick låna ska snart få träffa baggen, så det passade ju bra. Efter  jobbet åkte jag alltså till Malmhagen så vi kunde hjälpas åt att lasta dom, och självklart var de inte speciellt samarbetsvilliga bara för att både Lena och jag hade en tid att passa. Efter många rymningsförsök om och men var de i alla fall på transporten, och resan hem och utsläppet gick utan problem!


I morgon ska de premiärspringa på stora stubbåkern, det är dags att lägga sig i hårdträning inför Gamleby! Jag ser verkligen fram emot den helgen, det ska bli jättekul! Men först är det massa jobb som gäller, det där med egentid har för tillfället gått åt skogen.  Jag har tagit på mig lite mer jobb, men det är väldigt svårt att hitta nån balans i tillvaron jobb vs fritid. Hela september än nu smockfull, hur gick det till?

Och eftersom flickorna inte var så hjälpsamma vid lastningen, kom jag in på två hjul till fritids med hästtransporten slängande efter. Den skulle hem till  Lena igen, och dagen började kännas fasligt lång! Vi köpte därför med oss varsin pizza hem och  sitter nu i varsitt hörn av soffan och jäser! Rap…

Vi ses!

Familjen Gustafsson

Kommentera

