Avrapporterar Kungsör

En nolla fick vi med oss hem! Men det var den absolut sämsta nollan nånsin, det var en hel rad räddningar och panikskrik. Tiden var usel, vi var inte ens i närheten av pinnplats. Däremot var jag sjukt nöjd med vårt agilitylopp! Hon hade härligt tryck och jag körde på för allt vad jag orkade! Tajta svängar, högerslalom med en svår ingång som vi fixade galant! Och hade jag stannat upp vid gungan (näst sista hindret) istället för att klampa på som Överste Hahti i mål hade vi kommit riktigt bra till! Men tyvärr så fick hon lika bråttom som jag och hoppade kontaktfältet så vi fick en skitfemma på slutet. Men det kändes som helgens bästa lopp!


Hemska hopploppet


Bästa agilityloppet!

Dolph gjorde sitt hopplopp, men det blev för svårt för honom. Den stora grejen var nog att han inte kan högerslalom än, det blev yxigt och hackigt efter min alternativa handling från vänstersidan. Sen måste vi verkligen träna framåt, han stannade före det sista hindret igen. Inte förberedd på uppgiften helt enkelt, och det felet är ju mitt! Han gjorde återigen sitt bästa, och med tanke på vår träningsfrekvens är det faktiskt förvånande att han tar sig runt så pass bra ändå!  Anna filmade med sin kamera, och här har hon klippt ihop båda loppen han gjorde i helgen.


Duktiga Dolph!

Vi har verkligen haft det bra, men ingen ska komma och säga att det är vilsamt att vara iväg på detta vis. Fem hundar som ska rastas, tältläger som ska upp/ner och ett barn att utfodra och jaga upp i ottan. Stackars unge! Jag är ganska säker på att hon  inte klagar, hon har lekt med kompisar mest hela tiden. Och när vi var klara med tävlingen igår packade vi ihop hela husvagnslägret och åkte hem. Där väntade ytterligare ett par timmars fixande med urlastning, tvättsortering och förberedelser för skolveckan. Men ändå så trivs jag så bra i vårt lilla hörn av världen med min lilla unge och alla djur. Och jag har så roligt med mitt hundsportande att jag inte ens vill reflektera över all tid och energi man lägger ner på det!

Vi ses!

Familjen Gustafsson

Kommentera

