Dubbelt upp!

Ja, på nåt sätt hade räknekunskaperna slagit en frivolt hos veterinären då hon räknade ut Clarences dos.  Apotekaren undrade lite över antalet tabletter, men viftade bort det i samma andetag.  Själv tappade jag bort mig i samband med otaliga slagningar på miniräknaren, och betalade glatt 1105 spänn trots att det kostade mindre än hälften 2005 när han hade borrelia förra gången. Väl hemma var det nåt som började ringa i bakhuvudet,  framför allt var det den stora mängden  kartonger jag hade med mig hem. Och efter ett telefonsamtal till kliniken stod det klart att jag hade fått en dubblerad dos ordinerad än det han skulle ha!


Apoteket Fästingen?

Och Apoteket tar inte tillbaka medicin som varit hemma hos privatpersoner och vänt. Möjligtvis-kanske-eventuellt, men det kunde bara nån tjif bestämma som inte var på plats. Veterinären menade på att Clarence hade så höga titrer ändå, så han skulle säkert behöva en omgång till i alla fall. Vilken praktisk efterkonstruktion? Men framför allt vill jag inte tänka på vad som hänt ifall jag hade gett honom den här dosen?
Jaja, ingen skada skedd. Men liiiite irriterad är jag nog!

Vi ses!

Familjen Gustafsson

2 thoughts on “Dubbelt upp!

  1. Han ska ha tre och en halv tablett en gång om dagen, veterinären hade ordinerat två gånger om dagen. Han fick en dos för en hund som väger sjuttio kilo, när han knappt väger trettiofem…

Kommentera

