Svåra Sala

Igår var Leoni på dop med sin pappa över dagen, och då fördrev jag tiden i Sala med lite agility.  Small och medium gick på förmiddagen och large vid lunch, trevligt upplägg! Ryktena svajade redan vid ankomst beträffande banorna, de var tydligen nåt utöver det vanliga. ”Hoppas verkligen ni också får köra hoppbanan, hähä!” kom det lite hjärtligt från en small/mediumförare.  Agilityn gick först, och den hade vi ju sett då medium körde  innan oss. Den kändes inte helt osättbar, svåra banor brukar ju vara vår grej då vi aldrig vinner på hastighet. Men jag hade lite bråttom upp till balansen, och då sprang hon förbi ett hinder och disken var ett faktum. 🙄

Och så hoppklassen, ja. Skulle vi ta oss runt på nåt slags vis kändes det som framförbyten var en bra grej. Och det började bra, men vid ett ”gå runt” strax innan slalom mörsar hon sig emellan min mage och hindret och tar det framifrån istället. Jag hade hunden i armhålan, typ!  Liiite sur blev jag, men det fanns säkert nån bra anledning till att det blev så. Brukar ju oftast finnas det!


Suddasuddasuddasuddabort…

Men som sagt, det var svårt. Av hela tävlingens 312 ekipage kom totalt 68 i mål och det var endast en handfull nollor. All heder åt dom! Nästa gång kanske det är vår tur? 😆

Väl hemma igen hann jag precis klippa gräset innan Leoni kom hem. Hon hade blivit förkyld, så det blir inget Nynäs för oss idag. Är inte det skolstarten i ett nötskal? Själv har jag ont i halsen, men gissar/hoppas på att det blev lite mycket AC i bilen igår. Det var verkligen jättevarmt, tillbad mina Haglöfs med avtagbara ben hela tiden! Idag regnar det istället, men har vi tur spricker det upp efter lunch, då ska jag ställa upp balansen och försöka få Dolph att gilla att gå över den igen!

Vi ses!

Familjen Gustafsson

Kommentera

