För mycket fritid?

Kan man ha det? Leoni har ju börjat förskoleklass, och nu har vi tider att passa. Klockan åtta ringer det in, och då ska ungen vara på plats med en frukt och skolväska. Eftersom vare sig hon eller jag är några morgonmänniskor har vi tidigare kommit drällande strax efter nio, men det är det alltså slut med nu. Denna arla morgonstund betyder att jag är på första stället en och en halv timme tidigare än vanligt och är självklart färdig väldigt mycket tidigare än förut! 😯

Så vad ska jag göra nu? Är det min tur att få ha lite egentid, framför allt få tid att kunna träna mig själv och hundarna lite mer än halvdant. Det är ju det jag känner mig mest misslyckad över. Eller ska jag ta på mig tagelskjortan och håva in jobb och tjäna mer pengar så huset blir klart fortare? Vojne…

Igår gick fritiden åt i lekparken på Åby Gärde i alla fall. Jag hämtade Leoni lite tidigare och mötte upp Helena och Felicia på plats. Under min nyvunna fritid hade jag hunnit  baka en sockerkaka som jag tog  med så vi inte skulle svälta.  I tre timmar var vi där, fast det blev ändå gnäll när vi skulle åka därifrån, men inte så farligt i alla fall! Det blev snabbmiddag och raka spåret ner i  badet när vi kom hem,  alla sandprojekt och rutschbaneturer hade inte gått obemärkt förbi, om man säger så…

Det är ett förskräckligt bök med min IK1-debut. Blev ju bortlottad på lördagen till Mörkö men kom med på söndagen vilket inte var oväntat. Tänkte först åka och tävla agility i Kungsör på lördagen i stället och till Mörkö på söndagen, men nu blir nog Leoni hemma den helgen så då sprack det.  Nu blir det Kungsör hela helgen, det blir också roligt, många ska dit!  Debuten blir nu istället i Gamleby,  jag har anmält och hoppas komma med på båda dagarna.  Då tar jag husvagnen ner, det gick bra att campa på tävlingsplatsen, fick till och med ett halvt löfte om el!  Spännande!


En endaste har jag hittat, den fick stå kvar…

Vi ses!

Familjen Gustafsson

3 thoughts on “För mycket fritid?

  1. Efter så lång tid som ensam småbarns förälder är du väl värd egentid tycker jag! Du kan väl göra en kompromiss och jobba mer nån dag och träna hund andra dar. Blir alla nöjda och glada 🙂

  2. Jag håller med Pernilla, du kan ju göra både ock 🙂 jag vet nu att det är lättare sagt än gjort att lägga tid på sig själv, eller att inte känna dåligt samvete över det som inte hinns med, men i slutändan blir ju saker gjorda ,även om det tar tid!

  3. Ja, lite mer jobb måste jag ta på mig, det är inte försvarbart att gå och drälla på det här viset! 🙂
    Det svåra är att hitta en balans, och framför allt så att alla blir nöjda, inklusive jag själv! Skitsvårt!

Kommentera

