Huvudet på skaft…

Eller inte? 🙄 Jobbade i måndags, sen skulle jag haft resten av veckan ledigt.  Jag  hade planerat massor av vallning, frisörbesök (bommade tiden jag hade sist, trillade helt ur skallen!) och tomtstädning medan Leoni roade sig på fritids.  Dom planerna tog en ände med blotta förskräckelsen då jag genom en ren tillfällighet fick reda på att det var planeringsdagar på fritids torsdag och fredag! 😯 Tur att jag fick reda på det, och vilken flax att jag var ledig? Nu får vi sovmorgon istället, och efter lunch åker vi till lekplatsen på Åby Gärde tillsammans med Felicia och Helena. Sen löste det sig så bra att farmor är i stan, och hon ville gärna umgås lite extra med Leoni, de ska ändå spendera helgen tillsammans. Så efter lekplatsbesöket lämnar jag av henne där, och åker vidare mot lite vallning i Åkersberga på eftermiddagen i stället.

Sen packar jag husvagnen och alla hundar och åker till Frövi. Det hade varit roligt att ha ungen med också förstås, men farmor är i Stockholm ganska sällan därför blev det så här. För mig och Mary är det fakirstarter som gäller, det är banvandring klockan sju på morgonen! Får ha med mig en tråkig bok så jag somnar i tid…

Är också fårpasserska den här veckan då Lena är nere på EM och kollar. Fick en stark uppmaning att gräva upp lite potatis och plocka några tomater när jag ändå var där. Det erbjudandet kunde jag inte låta passera! Allt jag tog upp gick åt till middagen, vi åt lax till. Både jag och ungen rensade tallriken, gudomligt god potatis! När jag ändå var i husmorstagen försökte jag mig på att baka muffins, det gick inte alls lika bra. De blev platta och ville inte alls fluffa sig, men goda blev de! Konstigt att det blev så då det råkade åka ner en extra tesked bakpulver?

 
Det känns just nu lite paradoxalt med träningen för Dolph, då jag tränar hårt för vår IK1-debut på Mörkö. Vi vallar och vallar och sen åker vi och tävlar agility. Ingen ordning alls! Men hur jag än gör har jag ändan bak, risken att bli bortlottad är ganska stor då det är överbokat med sisådär 20 ekipage. Hoppas vi kommer med på en av dagarna i alla fall! Han är jätteduktig på träningarna, men ibland är han förskräckligt olydig, vilket han inte brukar vara.  Känns nästan som han tänt till lite mer? Kan dom göra det vid nästan tre års ålder? Han brukar inte vara motvalls, men nu envisas han till råga på allt! Han har verkligen spottat upp sig i delningarna, idag blev det oförhappandes en singling istället, men den tackan höll han morskt borta från dom andra. Han kommer in fint, men kan fortfarande undra lite över den andra flocken. Det går framåt! 😀

Vi ses!

Familjen Gustafsson

Kommentera

