Mary är på hugget!

Idag krånglade vi oss igenom agilityklassen felfritt, och det räckte till en tredjeplats!!! 😯 Jag kände mig nästan förvånad själv när vi kom i mål, för banan kändes svår och med en slalomingång som inte direkt var till vår fördel. Mycket bök emellan olika passager, och för det mesta stod det nåt hinder i vägen man inte skulle ta. Men i mål kom vi, alla kontaktfälten tagna och slalomingången gick bra den också! Liiite undrade hon nog vad som var i görningen, det var inte det snabbaste slalom hon har gjort…. 😆

Hopploppet lägger vi till handlingarna, vi kom inte längre än till hinder tre. Det var till stor del mitt fel, för hon var sjukt överladdad! Hon ska inte ligga bredvid planen i min stol mellan loppen, det byggs upp alldeles för mycket fria radikaler mellan hjärnhalvorna då. När hon väl kommer till start blir det som det blir, men jag får skylla mig själv som var lat och inte orkade slå upp buren…

Jätteroligt med tredjeplatsen i alla fall, nästa helg åker vi till Frövi och gör lite nya försök!

Eftermiddagen körde jag och Malin banträning, förskräckligt nyttigt att verkligen behöva styra och ha en utstakad väg att följa.  Första hämtet var Dolph olydig som tusan, han stannade kort och sen ville han inte alls ta mitt vänster! Han gick istället iväg med fåren åt nåt eget håll  den busungen, och jag fick springa ända fram  för han skulle släppa dom! *morr* Så går det visst när man vilar från fåren en hel dag!
Just facket med vänsterkommandona verkade vara igenpluggat  idag, för han ville absolut inte gå vänster alls!!! Möjligtvis kunde han trögt gå en halv centimeter åt det hållet, men sen sögs han som mot en magnet åt höger.  Jag höll på att bli galen! Det blev lite bättre efter en liten genomgång, men helt bra blev det inte.

Vi gjorde ett nytt försök på vänsterhämtet och då gick det i och för sig riktigt skapligt! Både fösning, delning och drivning var helt okej, däremot fick vi jobba oss blåa i fållan. Poängen var slut sedan länge när vi äntligen fick in dom, om man säger så… 🙄

Andra rundan byggde vi en tratt, och det gick bättre. Det kanske bara var tur, ska prova igen om ett par dagar! Ska vara lite ledig i veckan som kommer, har ju jobbat undan rätt så mycket. Ska passa på att städa på tomten och köra byggsopor. Och träna hundar! 😀

Vi ses!

Familjen Gustafsson

Kommentera

